افراطی‌گری چشم طمع دشمنان را متوجه دانشگاه‎ها می‎کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به مناسبت روز دانشجو

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بیانیه خود با بیان اینکه افراطی‌گری چشم طمع دشمنان را متوجه دانشگاه‎ها می‎کند، تصریح کرد: متاسفانه در مقطعی از دوره حاکمیت دولت اصلاح‌طلبان افراطی با نفوذ در وزارت علوم تلاش کردند جنبش دانشجویی را به ابزاری برای اهداف ساختار شکنانه خود تبدیل کنند.

به گزارش حوزه دانشگاه ممتاز نیوز، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بیانیه‌ای را به مناسبت ۱۶آذر و روز دانشجو منتشر کرد.

این تشکل دانشگاهی در بیانیه خود تاکید کرد: ملت ایران درطول حیات خود ملتی استکبارستیز بوده و زندگی شرافتمندانه را بر ذلت زیستن زیربار ستم پیشه‌گان تاریخ (البته با پرداخت هزینه ای سنگین ) ترجیح داده است.

این اصل مهم در دوره تاریخ معاصر خود را حداقل در جنبش تنباکو، نهضت مشروطیت، جنبش ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی ایران نشان داده است. درست در همین جنبش ملی شدن صنعت نفت بود که با حمایت همه مردم ایران و اتحاد همه فعالان عرصه سیاست و طی اقدامی هماهنگ و با شعار «نفت ایران مال ایرانی است» موقتا به سلطه سیاسی و اقتصادی بریتانیای سلطه گر پایان داده شد. اما اختلافات بعدی بین نخبگان سیاسی و مذهبی و مهم‌تر از آن هویتی شدن اختلافات سبب بازگشت سلطه مجدد بیگانگان بر منابع نفتی و سیاست و حکومت ایران به مدت ۲۵سال شد.

خوش خدمتی دولت دست نشانده تا جایی پیش رفت که به تقدیم ارزان قیمت نفت ایران به بیگانگان و سپردن استقلال ایران به قدرت‌های بزرگ منجر شد. یکی از نمادهای این خوش خدمتی اعطای مدرک دکترای افتخاری به معاون رییس جمهور امریکا «نیکسون» بود که با مقابله دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران به شهادت سه تن از دانشجویان انجامید و این شهادت جنبش دانشجویی ایران را در مقابله با بیگانگان بیش ازپیش مصمم ساخت و برهمین اساس بود که جنبش دانشجویی با پیوستن به نهضت امام خمینی (ره) در زمینه سازی و تحولات عملیاتی نهضت اسلامی ایران و انقلاب اسلامی ایران ایفای نقش نمود و در تحکیم جمهوری اسلامی تلاش شایان توجهی نمود.

متاسفانه در مقطعی از دوره حاکمیت دولت اصلاح‌طلبان افراطی با نفوذ در وزارت علوم تلاش کردند جنبش دانشجویی را به ابزاری برای اهداف ساختار شکنانه خود تبدیل کنند. اینان در این مسیر تغییر ماهیت انجمن‌های اسلامی دانشجویان و ایجاد تنش در دانشگاهها و در نهایت انحراف جنبش دانشجویی را از حرکت در مسیر آرمان‎های انقلاب به مقابله با نظام را پی‌گیری کردند و در نهایت محیطی سیاست زده را به آموزش عالی ایران تحمیل کردند. نتیجه این شد که آموزش عالی از اهداف اصلی خود دور افتاد و تولید علم و فناوری به محاق رفت.

هم اکنون که درآستانه ۱۶ آذر قرار داریم با کمال تاسف شاهدیم که همان افراطیون و تمامیت خواهان قدیمی با نفوذ مجدد در ستاد علمی کشور قصد دارند با تند کردن فضای دانشگاهها نه «دانشگاه سیاسی» که «سیاسی کاری» را ترویج و تقویت کنند. بر همین اساس اخطار می‎هیم که :

۱- دانشگاه محیطی مقدس و جایگاه پرورش فضایل است و دانشگاهیان نباید اجازه آلودگی آن را به افراطگرایان بدهند

۲-جنبش دانشجویی هم اکنون به مرحله بالندگی رسیده و می‌تواند نقش آفرین باشد و نباید اجازه داد که این جنبش اصیل تضعیف و بدل مصنوعی آن ایجاد و تقویت شود.

۳-هرگونه افراطی‌گری در دانشگاه‌ها می‌تواند چشم طمع دشمنان را به دانشگاهها متوجه کند و این خود کیان دانشگاه را تهدید می کند.

۴-باید تلاش شود که آرامش فعال با بهره گیری از ظرفیت های موجود در دانشگاهها تقویت شود.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پایان متذکر شد که لازمه داشتن دانشگاهی کارآمد حرکت همه دانشگاهیان در مسیر ی است که مقام معظم رهبری ترسیم نموده اند، و ما همگان را به وحدت حول محور ولایت و امامت فرا می‌خوانیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.