افزایش بهای تدریجی نفت خام عمان در بازار انرژی امارات متحده عربی

به گزارش خبرنگار ایرنا از ابوظبی , در پایان معاملات امروز بازار انرژی امارات بهای یک بشکه نفت خام عمان برای تحویل در ماه اکتبر ( مهر ) به ۱۰۲ دلار و ۲ سنت رسید که این رقم نسبت به اواخر هفته گذشته بیش از یک دلار و نسبت به دو هفته قبل حدود ۵ دلار افزایش نشان می دهد.

منابع بازار انرژی امارات سیر صعودی قیمت نفت خام عمان را ناشی از پدیدار شدن زمینه های افزایش میزان تقاضای نفت خام از سوی چین برای نفت منطقه خلیج فارس و نیز تاثیر پذیری از تحولات منطقه ای دانستند .

سلطان نشین عمان یکی از تولیدکنندگان کوچک غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است اما بهای نفت خام صادراتی این کشور شاخصی برای حدود ۱۲ میلیون بشکه نفتی است که از کشورهای عمده نفتی حاشیه خلیج فارس به آسیا صادر می شود.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات امروز بازار انرژی امارات، بهای یک بشکه نفت خام دبی ۱۰۲ دلار و۲۳ سنت و بهای یک بشکه نفت خام ‘ مربان ‘ ابوظبی ۱۰۴ دلار و۴۸ سنت برای تحویل در ماه اکتبر آینده (مهر) معامله شد.

در این بازار همچنین امروز هر بشکه نفت خام سبک عربی ۱۰۳ دلار و ۶۲ سنت و نفت خام سنگین عربی ۱۰۱دلار و ۶۷سنت برای تحویل در ماه اکتبر معامله شد

خاورم * ۲۰۴۱ *۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۴۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.