افزایش جزئی قیمت سکه طلا در معاملات آتی بورس کالا

۱۱م آذر ،

چکیده: با وجود کاهش حجم معاملات ۹ آذر جاری نسبت به روز قبل کاری، قیمت‌های آتی سکه طلا تحویل آذر و بهمن با مقدار کمی تغییر افزایش یافته است.

طبق آمار معاملات روزانه قراردادهای آتی سکه طلا در شرکت بورس کالای ایران، روز ۹آذر پنجمین روز کاری، قرارداد تحویل آذرماه آتی سکه به اندازه ۱۶۳ قرارداد و به ارزش نزدیک به ۱۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

همچنین این میزان ارزش نسبت به روزگذشته کاری خود با ۰٫۹۷ درصد افزایش مواجه بود که در نهایت منجر به افزایش قیمت آتی سکه تحویل آذر به یک میلیون و ۵۷ هزار تومان شد.

در همین روز حجم قرارداد آتی سکه تحویل دی‌ماه، ۳ هزار و ۹۸۶ و به ارزش بیش از ۴۷۴  میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز قبل کاری خود  بدون تغییر و با قیمت یک میلیون و ۱۸۹ تومان معامله شد.

بر اساس این گزارش، سکه طلا بر مبنای قرارداد تحویل بهمن‌ماه سال جاری با حجم یک هزار و ۷۴۱  قرارداد به ارزشی بیش از ۲۱۳ میلیارد ریال مورد معامله شد که نسبت به روز کاری قبل خود با ۰٫۶۹ درصد افزایش مواجه بود که در نهایت یک‌ میلیون و ۲۲۷ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

افزایش قیمت جهانی طلا و تقویت جزئی نرخ دلار در بازار داخلی کشور از عوامل این افزایش قیمت در معاملات آتی سکه طلا به شمار می‌رود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.