تعادل نبض بازار با راه اندازی معاملات آتی فولاد

خبرگزاری پانا: اردیبهشت ماه امسال بود که دبیر انجمن فولاد ایران در جاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از امکان راه اندازی معاملات آتی فولاد در بورس کالا خبر داد که پس از آن کارشناسان از مدیریت قیمت محصولات فولادی از طریق این معاملات خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از بورس، رسول خلیفه سلطان، دبیر انجمن فولاد بحثی را در خصوص معاملات فولاد در بورس مطرح کرد که از سال ها قبل کارشناسان ارشد بازار سرمایه آن را عنوان می کردند.
 

راه اندازی معاملات آتی فولاد برای تعادل هر چه بیشتر قیمت های بازار فولاد موضوعی بود که مطرح و کارشناسان بورسی در حال بررسی جوانب انجام این کار در بورس کالا هستند.

مدیر معاملات شرکت کارگزاری حافظ در این باره گفت: راه اندازی معاملات آتی فولاد یا حتی سلف موازی فولاد می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت بازار آزاد بگذارد و قیمت ها را کاملا منطقی کند.

حسین عادل زاده افزود: بحث راه‌اندازی معاملات آتی فولاد از حدود یک سال پیش مطرح شد که کارگزاران نیز از این طرح بورس استقبال کردند و خبرهایی در خصوص موافقت شرکت ذوب آهن نیز برای عرضه محصولاتش در این بازار به گوش رسید اما به نظر می رسد تدوین قوانین و آیین نامه های این بازار کمی زمان بر است.

وی تصریح کرد: معاملات آتی فولاد در بورس های مطرح دنیا در حال انجام است و در بورس ایران نیز دیر یا زود این معاملات آغاز می شود.

به گفته عادل زاده، محصولی باید در این معاملات عرضه شود که دارای مخاطب زیاد باشد و هر روز در بورس و بازار مورد معامله قرار می گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: راه اندازی معاملات آتی یا سلف موازی فولاد، سفته بازی در بازار فولاد کاهش می دهد و قیمت ها از هر زمان دیگری متعادل تر خواهد کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.