کاهش معاملات در بازار طلا

جام جم آنلاین: رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور از کاهش شدید معاملات بازار طلا خبر داد و گفت:‌ میزان معاملات بازار طلا به طور سنتی در ماه مبارک رمضان کاهش می یابد و ‌علاوه بر این امر در فصل تابستان برخی از کارخانجات و واحدهای تجاری تعطیلات تابستانه را سپری می کنند و همین امر نقش موثری در کاهش میزان معاملات بازار طلا دارد.

“‌محمد کشتی آرای”  گفت: افزایش نرخ دلار بر قیمت سکه و طلا در بازار تاثیرگذار بوده به نحوی که نرخ ارز تعیین کننده قیمت طلا شده است.

کشتی آرای با بیان آن که،‌ نرخ طلا در بازارهای جهانی در روزهای گذشته بین ۵ تا ۱۰ دلار نوسان داشته است،‌ اظهار داشت:‌ با وجودی که تغییرات نرخ جهانی طلا به میزان زیادی نبوده، اما قیمت طلا و سکه در ایران با افزایش همراه شده است و این امر نشان دهنده تاثیر پذیری قیمت ها در این بازار از نرخ دلار است.

وی درباره تاثیر راه اندازی بورس ارز در بازار طلا گفت: هر چند راه اندازی بورس ارز معاملات ارزی را شفاف تر می کند، اما بهتر است نرخ ارز تثبیت شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور با بیان آن که، نوسانات ارزی بر تصمیم گیری فعالان اقتصادی تصمیم گذار است،‌ تصریح کرد: نوسانات بازار ارز هم اکنون بازار طلا را با رکود همراه کرده است.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.