شاخص کل به کانال ۲۷ هزار واحدی نزدیک شد

چکیده: در معاملات روز شنبه ۱ مهر ماه شاخص بازار اول (تالاز اصلی) با ۲۷۸ واحد رشد به عدد۲۱ هزار و ۸۷۳ رسید و شاخص بازار دوم(تالار فرعی) با ۶۳۹ واحد صعود رقم ۳۹ هزار و ۷۸۹ را به ثبت رساند.

در معاملات اولین روز از پاییز شاخص کل با رشد ۳۶۰ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۸۷۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در معاملات اولین روز از مهرماه شاخص صنعت نیز با رشد ۳۵۴ واحدی در رقم ۲۱ هزار و ۹۳۱ واحد ایستاد، همچنین شاخص ۵۰ شرکت فعالتر ۲۵ واحد بالا رفت.

در معاملات روز شنبه ۱ مهر ماه شاخص بازار اول (تالاز اصلی) با ۲۷۸ واحد رشد به عدد۲۱ هزار و ۸۷۳ رسید و شاخص بازار دوم(تالار فرعی) با ۶۳۹ واحد صعود رقم ۳۹ هزار و ۷۸۹ را به ثبت رساند.

در معاملات امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر، گل گهر، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گازپارسیان، توسعه معادن و فلزات، چادرملو، پتروشیمی پردیس و ایران خودرو بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص ثبت کردند.

در معاملات این روز معامله گران ۴۸۲ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و ۲۴۲ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال در ۲۳ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد وارزش روز بازار نیز در پایان معاملات به رقم ۱۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.

از ۴۸۲ میلیون برگه سهمی که معامله شد بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای بانک پاسارگاد، پالایش نفت بندرعباس، لیزینگ رایان سایپا، توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه، توسعه معادن روی، ملی مس، گسترش نفت و گاز پارسیان، حفاری و سرمایه گذاری سپه بود.

پربیننده ترین نمادهای بازار نیز بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، قند پیرانشهر، سایپا، کالسیمین، ملی مس، فولاد مبارکه، توسعه معادن روی و پالایش نفت شیراز بودند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان غرب، سیمان شمال، سیمان شاهرود، حق تقدم توسعه شهری توس گستر، حمل و نقل توکا، کربن ایران، نیرو محرکه، پتروشیمی فارابی، آلومینیوم ایران و سیمان داراب بود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.