افزایش ۲۵ درصدی بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال ۹۱

به منظور توانمندسازی مددجویان صورت گرفت؛

بودجه سال ۹۱ کمیته امداد با توجه به هدف گذاری برای توانمندسازی و توسعه اشتغال در بین مددجویان، امسال با ۲۵ درصد رشد مواجه شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، منصورقمشه معاون حقوقی و امور مجلس این نهاد اظهار داشت:برای سال ۹۱ بودجه ای بالغ بر بیش از ۲۴ هزار و ۲۲۷میلیارد ریال به تصویب رسیده که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد و نسبت به لایحه دولت نیز ۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) مبنی بر “تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی”افزود:بر این اساس رویکرد کمیته امداد توانمند سازی،اشتغالزایی و حمایت از خانواده های تحت پوشش است و با توجه به تاکید سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)باید فرهنگ مستمری بگیری به توانمندسازی در این نهاد تبدیل شود که این پیام در ارتباط با بودجه سال ۹۱ خواهد بود.

استفاده از ۲۰درصد تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها در جهت اشتغال مددجویان
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه خاطر نشان کرد:در بودجه امسال با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی مکلف است تا ۲۰درصد مانده تسهیلات قرض الحسنه بانکی و مانده منابع مزبور را جهت اشتغال خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) با معرفی این نهاد اختصاص دهد.

استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی
منصورقمشه با بیان اینکه بر اساس مصوبات صورت گرفته صندوق توسعه ملی ۱۰ درصد از منابع جهت پرداخت تسهیلات به بخش غیر دولتی را به بخش آب وکشاورزی اختصاص می دهد،یادآورشد:همچنین ۱۰درصد از منابع صندوق به صورت ریالی برای بخش غیر دولتی صنعت و معدن به استثناء بخش ساخت مسکن اختصاص می یابد که در مصوبه مجلس شورای اسلامی تا ۲ درصد از منابع این جزء با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در جهت اشتغالزایی به صورت تسهیلات پرداخت خواهد شد.

ثبت نام رایگان از دانشجویان خانواده های کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراکز آموزش عالی کشور
وی با اشاره به بند ک ماده ۲۰ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،عنوان کرد:بر اساس این بند ثبت نام دانشجویان خانواده های کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراکز آموزش عالی کشور به صورت رایگان انجام خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در اجرای بند (ز) ماده (۱۱۲) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان مناطق آزاد تجاری و صنعتی موظفند منابع موضوع این بند را به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند،خاطر نشان کرد:مبلغ یکصد میلیارد ریال از محل منابع واریزی به نسبت مساوی به کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی همان مناطق پرداخت می شود.

منصورقمشه عنوان کرد: به کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور اجازه داده شده است از محل منابعی که به علت توانمند شدن افرادی که از تحت پوشش خارج می شوند، امداد مجاز است از بابت خروج افراد تحت حمایت، منابع آن را صرف اشتغال دیگر خانواده های تحت حمایت و پشت نوبتی های مورد تایید این نهاد اقدام کنند.

معافیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی عوارض شهرداری

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) از معافیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) وسازمان بهزیستی کشور از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی عوارض شهرداری و هزینه های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز خبر داد و تصریح کرد:بر این اساس مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) وسازمان بهزیستی کشور برای یک بار و در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف معاف خواهند شد.

کمک به اردوگاه‌های تربیتی و جهیزیه نوعروسان خانوار کمیته امداد
قمشه به اجرای ماده (۱۸۰) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:در ماده ۴۳بودجه سال۹۱، معادل ۱۰ درصد این اعتبارات به امور فررهنگی اختصاص یافته است که در این بخش نیز جهت کمک به اردوگاه‌های تربیتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و تامین جهیزیه برای مددجویان خانواده کمیته امداد اعتباری در نظر گرفته شده است.

کمک بابت تشویق زکات
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان یادآورشد: با توجه به تصویب قانون زکات در مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار در قانون بودجه کشور معادل زکات جمع آوری شده در سال گذشته به اضافه ۱۰درصد افزایش مبلغ یک هزار میلیارد بابت تشویق مناطق پرداخت کننده زکات در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره)قرار گرفته است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.