افزایش ۵۴ درصدی قیمت چای/ مرغ ارزان شد/ تکذیب توقف واردات ذرت از اوکراین

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین خبرها حوزه کشاورزی از ۲۳ تا ۲۸ فروردین ماه به شرح زیر است:

افزایش ۵۴ درصدی قیمت چای
مصطفی نصراللهی مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۱۸۰۰ و درجه دو، ۱۰۰۰ تومان تعیین شد، اظهار داشت: این میزان نسبت به سال قبل بین ۵۰ تا ۵۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه برداشت برگ سبز چای رسماً  از ۱۰ اردیبهشت به بعد آغاز می‌شود افزود: در بعضی از مناطق انگشت شمار نیز به سبب شرایط آب و هوایی برداشت برگ سبز از دهه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

مرغ ارزان شد

همایون دارابی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: قیمت ذرت و سویا به ترتیب حدود ۱۶۰ و ۱۲۰ تومان افزایش و به عنوان مثال بهای ذرت اکراین اوایل اسفندماه ۹۲، ۷۶۰ تومان بوده که در حال حاضر به ۹۶۰ تومان افزایش یافته است.
 
وی  با بیان اینکه این افزایش قیمت در دوران پیش از عید آغاز شده و تا امروز ادامه دارد افزود: این در حالی است که قیمت مرغ بعد از عید حدود ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.
 
دارابی با اشاره به اینکه روند نزولی قیمت مرغ برای تولید کنندگان نگران کننده است اضافه کرد: مرغ داران در هر کیلو تولید ۶۰۰ تومان ضرر می‌کنند.

توقف واردات “ذرت” از “اوکراین” صحت ندارد

محسن مشکوه معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه واردات ذرت تنها از دو کشور برزیل و اوکراین انجام نمی گیرد، افزود: ما از کشورهای دیگری مانند هندوستان، روسیه و قزاقستان نیز ذرت وارد می‌کنیم.
 
وی تصریح کرد: موضوع توقف واردات ذرت از کشور اوکراین از شش ماه قبل صحت ندارد و اشخاصی که دارای مجوز بهداشتی واردات این محصول از کشور مذکور بودند کماکان به کار خود ادامه می‌دهند.

گوجه‌سبز کیلویی ۲۵ هزار تومان

حسین مهاجران رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: گوجه‌سبزهای موجود در بازار متعلق به شهرهای ساوه، گرمسار، قم و کاشان است.
 
وی با بیان اینکه خوش‌طعم‌ترین گوجه‌سبز معتلق به استان قم است، افزود: بهای گوجه‌سبزهای عرضه شده از شهرهای ساوه، گرمسار و قم بین ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان است.
 
به گفته مهاجران هر کیلو گوجه‌سبز کاشان نیز بین ۸ تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هر کیلو چغاله ۴۰۰۰ تومان

حسین مهاجران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: حدود ۴۵ روز پیش چغاله نوبرانه شیراز وارد بازار شد که آن زمان قیمت این محصول ۳۰ هزار تومان بود.
 
وی با بیان اینکه ۲۰ روز پیش نیز چغاله نوبرانه کاشان عرضه شده است افزود: در حال حاضر قیمت محصول کاشان و شیراز به ترتیب ۲۰ هزار و ۴ هزار تومان است.
 
مهاجران با اشاره به اینکه هفته آینده محصول نوبرانه ساوه نیز وارد بازار می‌شود اضافه کرد: همچنین ۲۰ روز دیگر چغاله کرج به بازار عرضه می‌شود که بدین ترتیب بهای محصول کاشان کاهش می‌یابد، هم اکنون بهای این محصول بین ۴ تا ۲۰ هزار تومان است.

کاهش ۳۰ درصدی قیمت سیب و پرتقال

رییس اتحادیه میوه و تره بار استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی قیمت سیب و پرتقال گفت: هر کیلو پرتقال از ۳۰۰۰ هزار تومان بر ۱۸۰۰ تومان کاهش یافته است.

از سرگیری واردات “ذرت” از آرژانتین در گرو صدور گواهی بهداشت

معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وجود یک بیماری قارچی در کشور آرژانتین گفت: در صورتی که این کشور برای ما گواهی بهداشت صادر کند، واردات ذرت آرژانتین از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.