اکران آثاری از کارگردانان مطرح سینمای کشور

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌ این در حالیست که فردا(پنجشنبه) علاوه بر آثار این فیلمسازان، آثاری از کشورهای اسپانیا، آلمان، استرالیا نیز به نمایش در می آید.

فیلم های ‘دختر… پدر… دختر’ به کارگردانی پناه برخدا رضایی، ‘شعله در باد’ به کارگردانی فرهاد مهرانفر، ‘نه یک اتفاق ساده’ به کارگردانی جمشید بهمنی، ‘میان ماندن و رفتن’ به کارگردانی بهروز شعیبی، ‘انگشتر’ به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی از جمله فیلم های بخش مسابقه ایران هستند که روز پنجشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه در سالن شماره یک سینما فلسطین به نمایش در می آید.

همچنین، در این روز، فیلم های ’۴۷ روز’ از کشور اسپانیا، ‘روزی برای معجزه’ از کشورهای آلمان و استرالیا، ‘نامه های خیس’ از ایران، ‘کارامان’ از کشور آلمان در بخش مسابقه بین الملل جشنواره از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه در سالن شماره دو فلسطین اکران می شود.

در سالن شماره سه فلسطین نیز، نمایش فیلم های ‘برج آرام’ به کارگردانی سیدمسعود اطیابی، ‘روشنک’ به کارگردانی حسین قناعت، ‘دوستان خوب’ به کارگردانی فریدون حسن پور و ‘نقش لیلی’ به کارگردانی خسرو معصومی در برنامه گنجانده شده است.

** برنامه اکرانی آخرین روز جشنواره اعلام شد

شش عنوان فیلم در روز جمعه دوم تیر ماه و آخرین روز نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی تهران در دو سالن شماره یک و دو فلسطین اکران می شود.

فیلم های ‘سیلی شیرین’ به کارگردانی مشترک عمار باستان فرد و محمد باقر آبادی، ‘صدای چشمه’ به کارگردانی هوشنگ فلاح رضایی، و بهترین فیلم ایرانی جشنواره اکران می شود.

در این روز سه عنوان فیلم در بخش ‘چشم انداز آثار ویدیویی’ کشور آلمان با عناوین ‘جنایت در شب’، ‘سفر زندگی’ و ‘الان یا هرگز’ به نمایش در می آید.

** ضرغامی: فیلم‌ ویدیویی برای کشور امری ضروری است

عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا وسیما با بیان آنکه هماهنگی بین صدا و سیما و ستادهای جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران می‌تواند به تحقق اهدافی که در زمینه فیلم‌های ویدیویی داریم مثمر ثمر باشد و گفت: صدا وسیما به عنوان مصرف کننده بزرگی که در این حوزه است نقش مهمی دارد و هماهنگی بین صدا وسیما و ستادهای جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران می‌تواند به تحقق اهدافی که در زمینه فیلم‌های ویدئویی داریم خیلی کمک کننده و مثمرثمر باشد.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم های ویدیویی تهران تا دوم تیرماه در تهران برپا است.

فراهنگ ** ۹۲۶۶ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۱۷۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.