المپیکی گران در انتظار گردشگران

جام جم آنلاین: ظرفیت محدود هتل‌ها و تقاضای بی‌سابقه گردشگران در زمان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن حاکی از آن است، اسکان در پایتخت انگلیس تابستان امسال برای مسافران از هر زمان دیگری گران‌تر تمام خواهد شد.

انجمن میهمان‌نوازی بریتانیا، تازه‌ترین آمار و ارقام از شمار گردشگران و علاقه‌مندان بازی‌های المپیک را که تابستان امسال به شهر لندن سفر خواهند کرد و همچنین میزان تقاضا برای اقامت را منتشر کرده است.

بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در روزهای ۲۷ ماه ژوییه تا ۱۲ ماه اوت برگزار می‌شود.

شمار معمول گردشگرانی که از شهر لندن دیدن می‌کنند، یک و نیم میلیون نفر است.

اضافه بر این، ۲۹۴ هزار نفر برای تماشای بازی‌های المپیک از خارج به این شهر سفر خواهند کرد. ۵۸۷ هزار نفر نیز از سایر مناطق این کشور برای تماشای بازی‌ها به شهر لندن می‌روند.

این در حالی است که تعداد اتاق‌های هتل‌های لندن ۱۱۰ هزار اعلام شده است.

تعداد اتاق‌های اختصاص یافته برای رسانه‌ها، هیات‌های المپیکی و وابستگان آنها حدود ۴۰ هزار اتاق خواهد بود که حدود یک سوم ظرفیت هتل‌های لندن را به خود اختصاص می‌دهد.

میانگین نرخ اجاره اتاق هتل در مرکز شهر لندن در زمان برگزاری بازی‌های المپیک لندن، ۳۴۱ دلار (۲۱۳ پوند) اعلام شده است.

در حال حاضر در بسیاری از هتل‌ها در لندن، تمام اتاق‌های آنها برای اواسط ماه ژوییه تا اواسط ماه اوت رزرو شده است و هتل‌هایی که اتاق خالی دارند، نرخ اجاره‌های خود را به دو تا چهار برابر نرخ‌های عادی افزایش داده‌اند.

یک سخنگوی انجمن میهمان نوازی بریتانیا گفت: برای پیدا کردن جایی در مرکز شهر لندن در حال حاضر تقریبا دیر شده است. گردشگران باید به فکر جایی خارج از منطقه مرکزی باشند.

مسوولان گردشگری شهر لندن اذعان می‌کنند در این موقعیت کاری از دست آنها بر نمی‌آید.

برخی از هتلداران از فرصت بازی‌های المپیک برای جبران ضررهای خود در دوران رکود اقتصادی انگلیس بهره می‌گیرند.

بازی‌های المپیک فرصت کسب و کار خوبی فراهم کرده است و هتل داران فقط کسانی نیستند که از این فرصت در دوران رکورد اقتصادی انگلیس بهره‌برداری می‌کنند.

سازمان‌های گردشگری از رشد این کاسبی خبر داده‌اند. بسیاری از ساکنان شهر لندن قصد دارند در زمان برگزاری بازی‌ها به خانه‌های دوستانشان نقل مکان کنند یا به خارج از این کشور بروند تا بتوانند خانه‌های خالی خود را به مسافران بازی‌های المپیک اجاره بدهند.

قیمت‌های سرسام‌آور غذا در بازی‌های لندن

 

یک بطری آب معدنی در پارک المپیک لندن یک پوند و ۶۰ پنی معادل ۴۵۰۰ تومان قیمت خواهد داشت.
روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی قیمت مواد غذایی در پارک المپیک لندن را منتشر کرد. بر اساس برآورد این روزنامه، یک وعده نهار ساده خانوادگی در پارک المپیک حدود ۴۰ پوند تمام خواهد شد.
همچنین یک بطری آب معدنی نیم لیتری در پارک المپیک، یک پوند و ۶۰ پنی قیمت خواهد داشت. تماشاگران نمی‌توانند از بیرون پارک المپیک با خود آب ببرند. با این حال اجازه خواهند داشت با خود بطری خالی برده و آن‌ها را درون پارک به صورت رایگان پر کنند!
تماشاگران اجازه خواهند داشت، غذای خود را از بیرون پارک المپیک تهیه کنند اما مقدار این غذا نباید بیش از حد مجاز باشد و در غیر این صورت توقیف خواهد شد.
فهرست قیمت برخی اقلام غذایی در پارک المپیک به نقل از دیلی میل:
بطری آب نیم لیتری ۱٫۶۰ پوند
آب پرتغال تازه ۲٫۸۰ پوند
هات داگ ۵٫۹۰ پوند
اسنک گوشت ۲٫۸۰ پوند

ماست میوه‌ای ۳٫۸۰ پوند (خبرگزاری‌ها)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.