الگوپذیری از نهضت عاشورا عامل ارتقای سبک زندگی و دیپلماسی ایرانی

اردیبهشت ۱۴۰۳

تکرار/ آیت‌الله حیدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نهضت عاشورایی می‌تواند الگویی مناسب برای سیاستمداران ایرانی به حساب آید، گفت: هر چقدر معرفت و بصیرت در میان انسان‌ها با الگوپذیری از نهضت عاشورایی بیشتر باشد، سبک زندگی به تعالی بیشتری دست پیدا خواهد کرد.

“آیت‌الله محسن حیدری” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به درس‌های بزرگی که نهضت عاشورا برای ملت در شرایط کنونی و عصر حاضر دارد، اظهار داشت: تاثیرپذیری هر فردی از این نهضت در جنبه‌ها و عرصه‌های اخلاقی، فردی، اجتماعی و سیاسی می‌تواند با اتکاء به اصل عاشورا به بهترین شکل ظهور و بروز پیدا کند.  
 
وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا را باید با ماهیت این نهضت بشناسیم، گفت: ماهیت عاشورایی در واقع یک هویت رسالتی است و امام حسین(ع) با قیام خود در برابر دشمنانش برای زنده نگه داشتن اسلام نشان داد که در تمام زندگی‌اش برنامه‌های مشخص مبتنی بر قانون دارد. 
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) در دنیا به عنوان تجسم‌بخش حیات اسلامی شناخته شده است، تصریح کرد: سومین امام شیعیان از لحظه تولد تا شهادت با پایبندی بر قانون و برنامه گام برمی‌داشت و نهضتی عظیم را برای زنده نگه داشتن رسالت خود آغاز کرد.
 
آیت‌الله حیدری با تاکید بر اینکه نهضت عاشورایی می‌تواند الگویی مناسب برای سیاستمداران به حساب آید، بیان داشت: چگونگی رفتار و برخورد با نظام حاکم، ارتباط با دنیای خارج از اسلام و چگونگی برخورد با دشمنان ریز و درشت که براساس مهرورزی از سوی سومین امام شیعیان صورت می‌گرفت و همچنین پیشبرد تمامی مسائل بر اساس برنامه‌های معنوی و قانونی از سوی سالار شهیدان باید مورد تاکید تمام شیعیان قرار گیرد.  
 
وی ادامه داد: امام حسین(ع) با اتکاء به اصل معنویت به عنوان منبعی شاخص و تاثیرگذار در دین و سیاست در پیشبرد اهدافش حرکت می‌کرد و اگر کسی جدای از این منبع بخواهد به انجام کارهای سیاسی و عبادی خود بپردازد، قطعا به انحراف کشیده خواهد شد.  
 
آیت‌الله حیدری گفت: در روز عاشورا امام حسین(ع) از میان دو راه سازش و ذلت‌پذیری در مقابل عزت و  مقاومت راه دوم را برگزید و از این طریق درس عزتمندی را به تمامی انسان‌ها داد.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ایثار، مقاومت، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و فداکاری از جمله موضوعاتی است که باید در صحنه‌های مختلف از سوی ملت ایران با الگوپذیری از امام حسین(ع) و یارانش مورد استفاده قرار گیرد چرا که تک‌تک شخصیت‌های معنوی و سیاسی و لحظات تاثیرگذار نهضت عاشورا یک اسوه و الگو برای مسلمانان به حساب می‌آید.  
 
وی خاطرنشان کرد: اگر مردم ما در برگزاری مراسم عاشورایی همانطور که تاکنون عمل کرده‌اند، راه معرفت را پیش بگیرند قطعا در ارتقاء سبک زندگی آنها  مثمرثمر خواهد بود و در واقع هر چقدر معرفت و بصیرت در میان انسان‌ها بیشتر باشد، سبک زندگی به تعالی بیشتری دست پیدا خواهد کرد و ما براساس معرفت و بصیرت می‌توانیم الگوهای متعالی و عاشورایی را در برهه‌های مختلف زندگی خود به کار گیریم.  
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.