امام جمعه قم: هرکس بخواهد میان مسلمانان تفرقه بیندازد، بی‌شک در خط شیطان است

۱۲ام بهمن ،

1-175.jpg

خطیب نماز جمعه این هفته قم گفت: همدستی اسرائیل و مسلمان‌نماهای متحجر، نادان و خشک‌مغز بعضی کشورهای اسلامی خطری بزرگ برای جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: نامگذاری هفته وحدت از ابتکارات مهم امام خمینی(ره) در ایجاد اتحاد و همبستگی میان مسلمانان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در این ارتباط در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی جمعی از مسئولان نظام با رهبر فرزانه و مدبر دیدار و گفت‌وگو کردند که معظم‌له در بیاناتی با صراحت بر اهمیت ایجاد وحدت اسلامی میان مسلمانان به منظور جلوگیری از فتنه‌انگیزی دشمنان تاکید کردند. در این دیدار رهبر معظم انقلاب عنوان کردند که رسالت بزرگ نبی اکرم(ص) ایجاد وحدت و انسجام میان مسلمانان جهان بوده است و بیداری اسلامی در سایه چنین اتحادی حاصل می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهد تفرقه‌افکنی‌های فراوان میان مسلمانان در پاکستان، سوریه، افغانستان، بحرین و عراق هستیم و از این رو با صراحت اعلام می‌کنیم هرکس بخواهد با ایجاد تفرقه میان مسلمانان اقداماتی را به هر بهانه‌ای انجام دهد، بی‌شک در خط شیطان و استکبار جهانی حرکت می‌کند.

سعیدی به همراهی بعضی گروهها در کشورهای اسلامیبا سیاست تقرفه افکنی میان مسلمانان گفت: در راستای تفرقه‌افکنی‌های موجود در جهان که پیامبر خدا نیز ار آن راضی نیست شاهد همدستی بعضی از مسلمان‌نماهای نادان، متحجر و خشک مغز کشورهای اسلامی با اسرائیل و آمریکا در ویران‌سازی کشورهای اسلامی هستیم که خطری بزگ برای جهان اسلام است.

وی در ادامه با گرامیداشت دهه فجر تاکید کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از تعهد و بیعت مجدد مردم ایران با آرمانهای امام راحل(ره) و میثاق با رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه قم با اشاره به روز ۱۴ بهمن به عنوان روز فناوری فضایی تصریح کرد: دانشمندان و جوانان توانمند ایران پیشرفت‌های قابل توجهی در این عرصه بوجود آورده‌اند که در این ارتباط، ارسال موجود زنده به فضا را به این جوانان برومند تبریک می‌گوییم.

وی همچنین با گرامیداشت ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود تاریخی حضرت معصومه(س) به قم و حرم اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: این بانوی گرامی در حرکت تاریخی و پیام‌آور خود، ولایتمداری و پیروی از مکتب حق اهل بیت(ع) را به اثبات رساند.

سعیدی در پایان به سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: در این هفته، سالروز تشکیل مجمع تشخیص نظام یکی از راهکارهای مهم و ابتکارات اساسی امام راحل(ره) را پیش رو داریم که در این مجمع گره‌گشایی و خروج از تنگناهای خطرناک با نظر جمعی از فقها، مجتهدان و کارشناسان تخصصی تحقق می‌یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.