امام جمعه موقت تهران: جوانان فرصت راز و نیاز سحر را از دست ندهند

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران موضوع بازنگری نسبت به ره آورد ماه مبارک رمضان را مطرح کرد وگفت: نجات انسان و دریافت فیوضات الهی درسحر ممکن است وجوانان از فرصت سحرغفلت نکنند تا درکناراولیای الهی ازنسیم الهی بهره مند شوند و دل هایشان طروات بگیرد.

وی با بیان اینکه خداوند هدیه های خصوصی را درسحر و شبانگاهان به افراد خاص عنایت می کند؛ ادامه داد: بیداری در سحر وعبادت خداوند در نیمه شب باعث دوری از گناه می شود و این مساله غیرقابل انکاراست و خداوند در آیه ۱۷ سوره سجده درباره پاداش چنین افرادی می فرماید که هیچ کس نمی‏داند چه پاداش های مهمی که مایه روشنی چشمهاست؛ برای آنها نهفته شده است.

صدیقی به حدیث معراج اشاره کرد وگفت: خداوند به پیامبر فرمود که هر انسانی که شکم خود را گرسنه نگه دارد و از زبان خود محافظت کند؛ حکمت را به او می آموزد. بنابراین روزه های اول و پانزدهم و آخرهرماه را فراموش نکنیم تا خداوند ثواب روزه های تمام ماه را عنایت کند.

وی به دیگرآثارماه مبارک رمضان اشاره کرد وگفت: خداوند ماه رمضان را کلاس تربیتی قرار داده و این ماه به عنوان ماه دریافت هدایت الهی و جذب موجودات ماورایی است و ماه نزول همه فرشتگان بر زمین و تجلی ظرفیت زمین و زمینیان است.

امام جمعه موقت تهران از جاه طلبی، قدرت طلبی، حب دنیا و مال اندوزی به عنوان مشکلاتی یاد کرد که نیازمند عنایت خاص الهی است و گفت: اگر مددهای الهی در برابر این مشکلات نباشد؛ دنیا و آخرت انسان بر باد می رود.

صدیقی همچنین به موضوع قبله به عنوان یکی از اسرار نماز پرداخت و ضمن بیان مفهوم آیات ۱۴۲ تا ۱۴۸ سوره بقره مطالبی را درباره تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به مکه مکرمه مطرح کرد.

فراهنگ**۱۰۰۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۳۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.