امکان منتفی‌شدن سوال از رئیس‌جمهور وجود ندارد/ ۱۴ آذرماه آخرین فرصت احمدی‌نژاد برای پاسخگویی به نمایندگان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

تکرار/ شجاعی‌کیاسری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه بر اساس قانون، امکان منتفی‌شدن طرح سوال از رئیس‌جمهور وجود ندارد، گفت: رئیس‌جمهور تا چهاردهم آذرماه سال جاری فرصت دارد برای پاسخگویی به نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شود.

سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری در مجلس به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس قانون، بعد از اعلام وصول طرح سوال از رئیس‌جمهور توسط هیئت رئیسه مجلس، امکان بازپس‌گیری امضا و منتفی‌شدن آن وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح نمود: در صورتی که بعضی از امضاکنندگان این طرح نیز امضای خود را پس بگیرند در روند قانونی سوال از رئیس جمهور تاثیری نخواهد داشت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس همچنین خاطرنشان نمود: از آنجایی که فرصت یک ماهه رئیس‌جمهور برای حضور در صحن و پاسخگویی به نمایندگان از یکشنبه ۱۴ آبان ‌ماه و همزمان با اعلام وصول طرح سوال از رئیس‌جمهور آغاز شده است، لذا شخص رئیس‌جمهور تا چهاردهم آذرماه سال جاری فرصت دارد برای پاسخگویی به نمایندگان در صحن علنی بهارستان حضور یابد.

گفتنی است طبق آئین‌نامه داخلی مجلس رئیس‌جمهور فرصت دارد تا یک ماه پس از اعلام وصول طرح سوال توسط هیئت رئیسه، در مجلس حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

این در حالی است که حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفته بود احتمال باز‌پس‌گیری امضای طرح سوال از رئیس‌جمهور وجود داشته و لذا منتفی‌شدن طرح سوال از رئیس‌جمهور دور از ذهن نمی باش.

همچنین سید جلال یحیی‌زاده فیروزآبادی نیز در اظهاراتی مشابه خاطرنشان نموده بود: احتمال منتفی‌شدن طرح سوال از رئیس‌جمهور وجود دارد.

اما علیرغم این اظهارات علیرضا منادی سپیدان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو هیئت رئیسه مجلس از محرز شدن امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور خبر داده و گفته بود: همه امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور بعد از بررسی محرز شده و هیچگونه شک و شبهه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.