انتشار کتب از نویسندگان بدنام اثرگذاری مطلوبی در جامعه نخواهد گذاشت/ گاهی نوشتار از سم مهلک‌تر می‌شود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

“حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر “علی جنتی” وزیر ارشاد مبنی بر اینکه “تصمیم گرفته‌ایم در بحث چاپ کتاب‌ها به کتاب نگاه کنیم نه نویسنده اثر”، اظهار داشت: مطرح کردن این سخن که متن کتاب باید مورد توجه قرار گیرد، بسیار سخن سنجیده و پسندیده‌ای است، اما باید در اینگونه موارد براساس «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال» نگاه کن که مطلب چیست، نه اینکه گوینده کیست ؟عمل کنیم.

وی افزود: برخی از نویسندگان در جامعه به عنوان نماد برخی جریانات خاص در کشور به حساب می‌آیند، یعنی زمانی که نامشان بر روی کتابی درج می‌شود، محتوای آن ولو اینکه تمام آن آیات قرآن و احادیث باشد، مسئله‌ای در ذهن مخاطب تداعی می‌شود که در گذشته در ذهن وی نقش بسته است.  
 
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نباید چنین رویه و سیاست‌هایی را در بحث چاپ کتاب‌ها نادیده بگیریم، گفت: در ارزیابی کتب، علاوه بر محتوا و مطلب، خود نویسنده در باب اثرگذاری بر مردم و جامعه دارای اهمیت است.  
 
حجت‌الاسلام ابراهیمی به سخنی از شهید مطهری اشاره و خاطرنشان کرد: براساس سخنان این شهید بزرگوار زمانی یک مطلب به صورت پیام به جامعه منتقل می‌شود باید چند شرط از جمله سلامت نفس ارائه‌کننده و محتوای ارزشمند کتاب مدنظر قرار گیرد.  
 
این فعال سیاسی ادامه داد: ارائه مطلب و کتب با بهتربن محتوا به وسیله اشخاص بدنام در جامعه، قطعا اثرگذاری مطلوبی را در اذهان عمومی به جای نخواهد گذاشت.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به پیشینه مثبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از لحاظ اعتقادی و روحیه انقلابی‌اش گفت: امیدواریم که آقای جنتی وزیر ارشاد توجه لازم را نسبت به محتوا و نویسنده کتاب در انتشار کتب داشته باشد.  
 
وی به میزان پذیرش مردم در صورت انتشار چنین کتبی در کشور اشاره و تصریح کرد: نهادینه شدن روحیه اسلامی در ذهن و فکر مردم موجب شده که آن‌ها طی ۳۵ سال اخیر اندیشه “امام خمینی” (ره)، “مقام معظم رهبری” و به عبارتی اندیشه اسلامی را به عنوان ملکه نفسانی در خود تقویت کنند و مطلقا این مسئله‌ای نیست که ملت به سادگی از آن عبور کند.  
 
عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه ملت ایران طالب اسلام ناب هستند، ادامه داد: قطعا جامعه ما تحت هیچ شرایطی پذیرای انتشار چنین مطالبی از هر نویسنده‌ای نخواهند بود.  
 
این فعال سیاسی با تایکد براینکه گاهی نوشتار از سم مهلک‌تر می‌شود، گفت: کسی که فاقد هرگونه صلاحیتی در جامعه است، از هر طریقی به دنبال نهادینه کردن افکار انحرافی خود در سطح جامعه است، بنابراین چه نیازی است که غذای سالم را از دست آدم ناسالم بدست آوریم بنابراین باید در انتشار کتاب علاوه بر محتوا به نویسنده هم توجه ویژه  داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.