انتقاد ایران از نقض حقوق بشر در کشورهای غربی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در جلسه مجمع عمومی این سازمان از موارد متعدد نقض حقوق بشر در کشورهای غربی به شدت انتقاد نمود.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر از نیویورک، عضو هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تقبیح موارد عدیده نقض حقوق بشر در آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و اتحادیه اروپا، از سیاست های مغرضانه و گزینشی آنان در برخورد با موضوعات حقوق بشری سایر کشورها به شدت انتقاد نمود.
نماینده کشورمان در این نشست با اشاره به نژادپرستی، تبعیض نژادی، اسلام ستیزی و تبعیض فزاینده برضد بومیان و اقلیتهای قومی و نژادی در کنار سرکوب تجمعات و تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در اروپا و آمریکا گفت: این کشورها با این سوابق فاحش در نقض حقوق بشر در داخل و خارج مرزهایشان، در جایگاهی نمی باشدند که مدعی حمایت از حقوق بشر و دفاع از مردم سایر کشورها شوند.
وی افزود: کشورهای غربی بهتر است به جای انتقاد از سایر کشورها در جهت بهبود وضع وخیم حقوق بشر در داخل مرزهای خود تلاش نمایند.
وی همچنین با اشاره به اوضاع وخیم بومیان و اقلیتهای قومی و نژادی در کانادا، درخواست این کشور برای لغو ماموریت گزارش تفسیریگر ویژه نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین را مضحک و قابل تامل دانست.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.