اسلام منبع غنی حقوق بشر است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: حقوق بشر اسلامی بسیار غنی‌تر از حقوق بشر غربی است و ما کشورهای اسلامی باید با همکاری همدیگر حقوق بشر اسلامی را پیگیری و در مجامع بین المللی مطرح کنیم.

اسلام منبع غنی حقوق بشر است

به گزارش ممتاز نیوز، ذبیح‌الله خدائیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار ویدئوکنفرانسی با شریف مالکوچ رییس آمبودزمان ترکیه و رییس آمبودزمان کشورهای اسلامی با تاکید بر ارتقاء روابط آمبودزمان دو کشور گفت: ارتباط خوبی بین سازمان بازرسی کل کشور و آمبودزمان ترکیه برقرار است که امیدواریم این ارتباط و همکاری روزبه‌روز ارتقا یابد.

نایب رییس آمبودزمان کشورهای اسلامی با استقبال از پیشنهاد ترکیه مبنی بر اینکه حقوق بشر اسلامی محور گفت‌وگوهای انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی قرار گیرد، گفت: همکاری ایران و ترکیه در این حوزه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و باید این موضوع برای کشورهای اسلامی جا بیفتد که اسلام منبع غنی حقوق بشر است و کشورهای اسلامی باید به داشته های خود متکی باشند.

وی گفت: متاسفانه امروز استکبار جهانی برخورد سیاسی با مقوله حقوق بشر دارد و در برخی موارد از این حربه علیه کشورهای مستقل استفاده می کند.

خدائیان تصریح کرد: حقوق بشر اسلامی بسیار غنی‌تر از حقوق بشر غربی و معیارهای مترقی‌تری از حقوق بشر غربی دارد و ما کشورهای اسلامی باید با همکاری همدیگر حقوق بشر اسلامی را پیگیری و در مجامع بین المللی مطرح کنیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فعالیت های آمبودزمانی این سازمان در راستای رسیدگی به شکایات مردمی گفت: در ایران سازمان بازرسی کل کشور حتی بدون شکایت مردمی، در تمام موضوعات کشور حق نظارت و بازرسی را دارد و چنانچه هر کدام از شهروندان از دستگاهی شکایتی داشته باشند می توانند از طریق مختلف من جمله به صورت الکترونیکی یا حضوری شکایت خود را در سازمان مطرح و پیگیری نمایند.

وی در پایان با اشاره به یادداشت تفاهم دوجانبه بین سازمان بازرسی کل کشور و آمبودزمان ترکیه بر اجرای این یادداشت تفاهم تاکید کرد.

در این دیدار شریف مالکوچ رییس آمبودزمان ترکیه و رییس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی ضمن تبریک انتخاب ذبیح‌الله خدائیان به عنوان رییس سازمان بازرسی کل کشور ابراز امیدواری کرد که در دوره پیش رو، همکاری متقابل گذشته بین آمبودزمان ایران و ترکیه ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر همکاری آمبودزمان ایران و ترکیه در انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی گفت: اقدامات اثربخش و فعالیت های خوبی را در انجمن کشورهای اسلامی با همکاری کشورهای عضو تا امروز داشته ایم و امیدوارم این فعالیت ها در آینده ارتقاء یابد.

رییس آمبودزمان ترکیه با اشاره به جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی که قرار است چهارشنبه به صورت برخط برگزار شود گفت: یکی از محورهای جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی، فعالیت‌های آموزشی بین کشورهای عضو است. همچنین در این جلسه در خصوص برگزاری برخط اجلاس آتی مجمع عمومی این انجمن که قرار بود در مراکش برگزار شود، تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.