انجام۱۷۰۳ مورد بازرسی نظارتی در۶ ماه امسال/برنامه‌ریزی برای حمایت از موسسات کارآموزی آزاد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

14-304.jpg

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از انجام یک هزار و ۷۰۳ مورد بازرسی نظارتی طی نیمه اول امسال خبر داد و حمایت دولت از آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای فاقد فضای آموزشی و تجهیزات مناسب را خواستار شد.

حمیدرضا خانپور- در گفت وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار نمود: از مجموع ۱۰ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در کشور یک سوم آن در استان تهران مشغول فعالیت می باشند که می طلبد iبه طور ویژه‌ای iبه آنها توجه شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد آموزشهای مهارتی iبه جوانان جویای کار و کارآموزان استان تهران توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.

خانپور عملکرد آموزشی فنی و حرفه‌ای استان تهران تا پایان شهریور ماه جاری را ۳۲ هزار و ۵۳۴ نفر دوره معادل شش میلیون و ۴۸۲ هزار و ۸۳۴ نفر ساعت آموزش مهارتی ذکر و تصریح نمود: این آموزشها از سوی بخش خصوصی در بخشهای مختلف انجام گرفته است.

رییس هیات نظارت بر آموزشگاههای آزاد استان تهران درعین حال از فعالیت بیش از سه هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در تهران خبر داد.

به گفته وی این آموزشگاهها با مدیریت بخش خصوصی در بخشهای مختلف آموزشی فعال می باشند و بیشترین آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای iبه ترتیب در بخشهای خدمات، صنعت و کشاورزی فعالیت می نمایند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه از برنامه‌ریزی برای حمایت از موسسات کارآموزی آزاد خبر داد و اظهار نمود: با پیگیری ویژه ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی طرحهایی در خصوص بخشودگی مالیات موسسات آموزشی، ارایه تسهیلات، iبهره‌مندی مدیران و موسسین آموزشگاهها از پوشش بیمه تأمین اجتماعی و خرید ملک برای آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد در دست اقدام است.

خانپور همچنین گفت که در نیمه اول امسال یک هزار و ۷۰۳ مورد بازرسی نظارتی از مکان و تجهیزات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹۰۰ آموزشگاه iبه سبب مشکل کمبود فضای آموزشی مناسب و تجهیزات iبه روز راکد و فاقد عملکرد آموزشی می باشند، حمایت دولت از آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای و بخش خصوصی را خواستار شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.