اندر حکایات بزرگترین سبزیجات دنیا

۱۴فروردین۱۳،

در این گزارش شما با بزرگترین هویج دنیا و بزرگترین سالاد سبزیجات جهان آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،در تمام دنیا در اوقاتی خاص از سال نمایشگاه های منطقه ای و فصلی برگزاری می گردد که بعضی از آنها بازتاب جهانی داشته و برای مردمان ساکن در کشورهای دیگر شنیدن خبرها آن جالب به نظر می‌رسد.

یکی از جالب ترین نمایشگاه های دنیا که همه ساله در کشور انگلستان برگزار می گردد نمایشگاه بزرگترین سبزیجات دنیا است که در بسیاری موارد رکوردهایی‌ را در گینس‌ به خود اختصاص می دهد.

این مسابقات در سه سطح سنگین ترین، بزرگترین و بلند‌ترین برگزار شده و شرکت‌کنندگان آن نیز کشاورزان آماتوری می باشند که سال‌هاست در این زمینه فعالیت کرده و تلاششان‌ را می کنند تا بتوانند بزرگترین سبزیجات دنیا را تولید کنند.
سال قبل ۲ رکورد در کتاب گینس‌ ثبت شد و امسال بزرگترین هویج دنیا توانست نام خود را در کتاب رکوردهای‌ گینس‌ به ثبت برساند.
یک مزرعه دار بازنشسته موفق شده هویجی‌ به طول ۵/۱۸ فوت پرورش دهد که برای تهیه ۲۵ کاسه سوپ هویج کافی است او سابقا‌ ‌رکوردار‌ بزرگترین نخود فرنگی جهان بوده است.

این باغدار‌ می گوید پرورش این گیاهان ترفندهای‌ خاصی دارد به طور مثال برای پرورش هویج از لوله های باریک و بلند استفاده کرده است او می گوید برداشت این محصولات از پرورش آن ها سخت تر است زیرا این سبزیجات از اندازه طبیعی بزرگتر می باشند و ممکن هنگام برداشت دچار آسیب شوند بخصوص محصولاتی‌ چون هویج، شلغم و چغندر‌ که در لوله پرورش می‌یابند هنگام برداشته شدن با خطر شکسته شدن مواجه می باشند.
حدود ۲۰۴ نوع سبزی و میوه مختلف در این نمایشگاه رقابت کردند که نهایت بزرگترین هویج و سنگین‌ترین کلم و درازترین‌ چغندر‌ توانست مقام‌های اول را از آن خود کند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.