انگلیس باید در تبرئه سفیر سابق ایران خسارت بدهد/ عذرخواهی انگلیس از ملت ایران

۰۹م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تبرئه و آزادی سفیر سابق ایران بعد از ۶ سال باید همراه با پرداخت خسارات ناشی از محاصره و بازداشت از سوی انگلیس صورت گیرد تا این کشور بتواند اندکی در نگرش و تفکرات ملت ایران نسبت به انگلیس تغییر ایجاد کند.

حسن هانی زاده درگفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حرکت خودجوش دانشجویان ایران در ۸ آذر ۹۰ مقابل سفارت انگلیس در تهران گفت: دانشجویان ایرانی به دنبال رفتار غیر دیپلماتیک سفارت انگلیس در تهران و همکاری این کشور با سازمان جاسوسی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای  ایران در حرکتی خودجوش انگلیس در تهران را اشغال کردند.

وی با بیان اینکه ایران تمایلی برای برقراری ارتباط با انگلیس ندارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با حفظ استقلال خود تلاش می‌کند با کشورهای جهان رابطه مناسبی داشته باشد اما انگلیس با خیالی واهی خود را در قرون۱۷و ۱۸ میلادی و دراوج امپراطوری تصور می کند درحالی که کشورمان در سیاست های داخلی و خارجی خود کاملا مستقل رفتار می کند.

هانی‌زاده  بااشاره به تمایل انگلیس برای برقراری ارتباط با ایران اظهار داشت: ایران برنامه‌ای برای برقراری ارتباط با انگلیس ندارد ولی اگر این کشور قصد برقراری روابط را داشته باشد باید رفتار سیاسی خود را با ملت ایران تغییر داده و از ملت ایران به سبب رفتار خلاف حقوق بشری خود عذرخواهی کند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآورشد: تبرئه و آزادی سفیر سابق ایران بعد از ۶ سال باید همراه با پرداخت خسارات ناشی از محاصره و بازداشت از سوی انگلیس صورت گیرد تا این کشور بتواند اندکی در نگرش و تفکرات ملت ایران نسبت به انگلیس تغییر ایجاد کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.