انگلیس ۲۱ میلیون پوند دیگر به سوری‌ها کمک می‌کند

۳۰م دیماه ،

epa-36.jpg

دولت انگلیس اعلام کرد، لندن قصد دارد تا ۲۱ میلیون پوند دیگر به عنوان کمک‌های بشردوستانه برای اشخاصی که در بحران سوریه گرفتار شده‌اند، ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش شبکه خبری بی‌.بی‌.سی، جاستین گرینینگ، وزیر توسعه بین‌الملل انگلیس گفت، این مبلغ به مردم گرفتار در بحران سوریه کمک می‌کند تا برای خود لباس زمستانی، غذا و دارو تهیه کنند.

این مقام مسئول دولت انگلیس در اردن به سر می‌برد کشوری که آوارگان سوری به تعداد بسیار در اردوگاه‌های این کشور به سر می‌برند.

این مبلغ اضافی به این معناست که دولت لندن تاکنون مبلغ ۵ / ۸۹ میلیون پوند به سوریه کمک مالی کرده است.

یکی از مقام‌های سازمان ملل روز جمعه گزارش داد که تنها در ۲۴ ساعت قبل ۶۴۰۰ سوری از طریق مرز وارد اردن شده‌اند.

وزیر توسعه بین‌المللی دولت انگلیس در اردن گفت: سفر امروزم به اردن این فرصت را به من داد که متوجه شوم اردنی‌ها چه اشخاص دست و دلبازی‌ می باشند و منازل خود را به روی غریبه‌ها می‌گشایند. من از اقدامات این چنینی از سوی دولت‌های کشورهای دیگر استقبال می‌کنم اما نمی‌توانیم و نباید این کشورها را تنها بگذاریم تا خودشان به تنهایی از عهده این کار برآیند.

این مقام مسئول دولت انگلیس در ادامه افزود: لندن و سایر کشورها مرتبا راهی را برای پاسخ دادن به بحران موجود در سوریه پیدا کرده‌اند اما هنوز اکثریت کشورها به قدر کافی اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

سازمان ملل قرار است همزمان با افزایش هزینه‌های کمک‌های بشر دوستانه برای سوریه، کنفرانسی را روز یکشنبه در تلاش برای کاهش کمبود کمک‌ها در کویت برگزار کند.

سازمان ملل اخطار داد که تعداد آوارگان سوری در ژوئن سال ۲۰۲۴ و در صورت تداوم ناآرامی‌ها در سوریه به رقم ۱ / ۱ میلیون تن می‌رسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.