پرده‌برداری دیلی تلگراف از ولخرجی‌های انگلیس و آمریکا برای مخالفان سوریه

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در گزارشی از وجود شبکه محرمانه ای از مخالفان سوریه که از سوی آمریکا و انگلیس برای ایجاد یک جایگزین برای نظام بشار اسد آموزش می بینند، پرده برداشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ، بر اساس گزارش این روزنامه ده ها نفر از جداشدگان از نظام حاکم سوریه به خارج از این کشور منتقل می شوند و بهترین آنها برای دریافت حمایت خارجی انتخاب می شوند.
در ادامه این گزارش اعلام شده است که انگلیس و آمریکا برای ابن افراد جهیزات ماهواره‌ای و یارانه فراهم می کنند تا از این طریق با کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنند.
بر اساس این گزارش این مخالفان سوری در استانبول و در منطقه ای که مجتمع های مسکونی فاخر و گرانقیمتی در آن قرار دارد آموزش های لازم را می بینند.
این رزونامه به نقل از یک مقام انگلیسی که بر این برنامه نظارت دارد گفت: لندن و واشنگتن به طور جدی برای حمایت و بهبود امکانات مخالفان سوری تلاش می کند. لندن و واشنگتن تلاش می کند به شهروندان سوری مهارت های مبارزه با نظام را آموزش دهد.
بر اساس این گزارش برای این برنامه انگلیسی – آمریکایی ۲۵ میلیون دلار از سوی آمریکا برای مخالفان و پنج میلیون پوند از سوی انگلیس برای حمایت از سقوط نظام حاکم سوریه در نظر گرفته شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.