تازه ترین تصمیم ضدسوری آمریکا

۲۰م آذر ،

یک رسانه انگلیسی از آماده شدن آمریکا برای به رسمیت شناختن گروههای مخالف نظام سوریه که همچنان به اقدامات خشونت آمیز خود ادامه می دهند، خبر داده است.

به گزارش ممتازنیوز، مهر به نقل از روزنامه انگلیسی” دیلی تلگراف ” نوشت: مقامات آمریکایی ازآماده شدن دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن شورای تازه مخالفان سوری به عنوان تنها نماینده قانونی سوری ها درکنفرانس بین المللی” بحران در شهر مراکش” خبر داده اند.

این حرکت سبب هموارشدن بیشترراه برای حمایتهای دولت آمریکا ازمخالفان سوری خواهد شد.

این خبر در حالی منتشرمی شود که در روزهای قبل خبرهایی از طرح های آمریکا و متحدانش به خصوص انگلستان انتشار یافته است مبنی بر اینکه این کشورها در حال بررسی راهکارهایی برای مسلح کردن گروه های مسلح مخالف سوری به تجهیزات دریایی و هوایی می باشند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، آمریکا قصد دارد دراین کنفرانس که روز چهارشنبه در مراکش برگزار خواهد شد از جامعه جهانی بخواهد تا به شورای تازه التاسیس مخالفان سوری کمک کنند، اما این درخواست شامل کمکهای نظامی نخواهد بود حداقل در مقطع کنونی.

به گفته مقامات آمریکایی، موضوع کمک نظامی به مخالفان سوری در حال بررسی در میان دولتمردان آمریکایی است.

این اقدام آمریکا همچنین این امکان را به شورای مخالفان سوری خواهد داد تا دفتری را در واشنگتن باز کنند که به منزله سفارت آنها خواهد بود.

گفتنی است پیشتر فرانسه، انگلیس و بعضی کشورهای عرب متحد آمریکا در اقدامی خصمانه علیه سوریه شورای تازه مخالفان سوری را به رسمیت شناخته بودند. 

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.