اهمیت دیدار روسای جمهور ایران و روسیه بر معادلات منطقه‌ای

اردیبهشت ۱۴۰۳

سفیر سابق ایران در چین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سفیر سابق ایران در چین گفت: ملاقات رئیس‌جمهور ایران با همتای روسی‌اش یکی از ملاقات‌های بسیار مهم و کاری برای دکتر روحانی در روزهای آغازین کاری و مسئولیتش به شمار می‌رود که حتی نتایج آن به طور قطع در سال‌های آینده بر روابط ایران با روسیه و همچنین مسائل منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

“جواد منصوری” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دیدار آتی روسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای گفت: اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای فرصت بسیار مناسبی است تا سران کشورهای عضو در حاشیه این اجلاس ضمن تجدید دیدار و تبادل نظر آخرین تحولات دو جانبه را مرور کنند.
 
وی ادامه داد: سفر دکتر روحانی به قرقیزستان فرصت خوبی برای ملاقات با سایر اعضای این سازمان از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است تا از این طریق دربارهٔ مسائلی همچون روابط دو جانبه ایران و روسیه تباد‌ل نظر کنند، چراکه هنوز از بسیاری از ظرفیت‌های ممکن برای گسترش روابط با سایر کشورها استفاده نشده است.
 
منصوری اظهار داشت: با توجه به روی کار آمدن دولت جدید در کشورمان مسائل بسیار دیگری برای بحث و تبادل نظر میان دکتر روحانی با پوتین وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه بررسی مواضع طرفین دربارهٔ مسائل منطقه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: ملاقات رئیس‌جمهور ایران با همتای روسش یکی از ملاقات‌های بسیار مهم  و کاری برای دکتر روحانی در روزهای آغازین کاری و مسئولیتش به شمار می‌رود.
 
منصوری در ادامه افزود: به نظر می‌رسد تحلیل‌گران سیاسی به دقت این دیدار و مباحثی که در آن مطرح می‌شود را پیگیری خواهند کرد؛ همچنین نتایج آن به طور قطع در سال‌های آینده بر روابط ایران با روسیه و همچنین مسائل منطقه تاثیرگذار خواهد بود.
 
سفیر سابق ایران در چین در پایان با تاکید بر اینکه روسیه با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی خود تمایل دارد تا با دولت مستقل و معتدل  ایران برای ایفای نقش فعال‌تر خود در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای همکاری داشته باشد ، خاطرنشان کرد: دیدار رئیس جمهور ایران با همتای روسی‌اش به طور قطع بر مواضع روسیه در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای تاثیرگذار خواهد بود، گرچه کشور ما می‌تواند از این شرایط نهایت استفاده را کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.