دیدار پوتین و دکتر روحانی باب جدیدی از همکاری‌های مشترک آینده

اردیبهشت ۱۴۰۳

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به اینکه روسیه یکی از هم‌پیمانان قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه است بنابراین می‌توان دیدار آتی رئیس جمهور کشورمان با روسیه را فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک این دو کشور دانست.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در ۲۲ شهریور در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگ‌های رد “بیشکک پایتخت قرقیزستان”، گفت: این دیدار در چارچوب همکاری‌های گسترده سیاسی و همچنین در حوزه مسائلی همچون انرژی هسته‌ای و نظامی صورت خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه روسیه یکی از هم‌پیمانان قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه است بنابراین می‌توان دیدار آتی کشورمان با روسیه را فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک این دو کشور دانست.
 
هانی‌زاده تصریح کرد: دکتر روحانی در این دیدار پیرامون مسائل مهم منطقه همچون مسئله هسته‌ای و بحران سوریه با همتای روسی‌اش مذاکره و تبالد نظر خواهد کرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: نقش مهم روسیه در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ و رفع تحریم‌‌های یک‌جانبه غرب علیه کشورمان یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث آقایان پوتین و دکتر روحانی در حاشیه اجلاس  سازمان همکاری‌های شانگ‌های خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.