اکران فیلم‌های میلیاردی در خارج از کشور / نگاهی به وضعیت فروش فیلم‌ها

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

با پایان هفته‌ای دیگر از فصل پائیز، جدول فروش نشان می‌دهد، ˝آتش بس۲˝ به کارگردانی تهمینه میلانی توانست در فروش روزانه، همپای ˝شهر موش‌ها ۲˝ شود. اما نکته قابل توجه در اکران‌های تازه از راه رسیده، حضور فیلم متفاوت ˝ماهی و گربه˝ و اکران آن تنها در سینما آزادی است.

سرویس سینمایی ممتازنیوز، با توجه به فروش قابل توجه فیلم “شهر موش‌ها ۲” به کارگردانی مرضیه برومند، موتور فروش فیلم “آتش بس۲” هم از هفته قبل روشن شد و این فیلم در فروش روزانه توانست “شهر موش‌ها ۲” را تسخیر کند.

فیلم “آتش بس۲” به کارگردانی تهمینه میلانی و تهیه‌کنندگی محمد نیک‌بین تاکنون نزدیک به یک میلیارد و هفتاد و یک میلیون و سیصد هزارتومان فروش داشته است. این فیلم که اکران آن از ۲۶ شهریورماه آغاز شده بود در دومین هفته اکران خود فروش نسبتا خوبی را از سر گذراند.

اما فیلم “شهر موشها۲” به کارگردانی مرضیه برومند بعد از حدود یک ماه اکران عمومی نزدیک ۶ میلیارد تومان فروش داشته که رقم دقیق آن ۵میلیارد و نهصدو هفت میلیون و هشتصدو چهل هزارتومان فروش داشته است. البته این فیلم به نقل از علی سرتیپی تهیه‌کننده آن در ایام مدارس هم اکران است که با یاری وزارت آموزش و پرورش برای نمایش دانش‌آموزان بلیت آن نیم بهاء خواهد بود. لازم به یادآوری است که اکران این فیلم در کشورهای خارجی نیز آغاز شده است. این فیلم بعد از اکران موفق خود در شهر تورنتو در کشور کانادا، در ونکوور نیز اکران شد.

فیلم “آرایش غلیظ” به کارگردانی حمید نعمت‌الله تاکنون نزدیک به سیصد و هشتاد و یک میلیون و هفتصدو هشتاد و نه هزارتومان فروش داشته است.

فیلم “خواب زده‌ها” به کارگردانی فریدون جیرانی با فروش نزدیک به سیصد و بیست و شش میلیون و چهارصدو نودو شش هزارتومان در رده‌ای پائین‌تر از فیلم “آرایش غلیظ” قرار دارد. در هر دو فیلم بازیگران حرفه‌ای به ایفای نقش پرداخته‌اند که به نظر می‌رسد حجم فیلم‌های مخاطب پسند در این دوره از اکران به قدری است که فیلم‌ها هر کدام به نوبه خود با فروش خوبی هم روبرو می باشند. البته این امر بستگی به دوره اکران فیلم‌ها دارد که تا چه زمانی روی پرده سینما باقی خواهند ماند.

فیلم “خانوم” به کارگردانی تینا پاکروان نیز فروش نسبتا پایئنی داشته که تاکنون نزدیک به صد و پنجاه و نه میلیون و هفتصدو بیست و پنج هزارتومان فروش داشته است.

اما اتفاق خوب اکران این هفته نمایش فیلم “ماهی و گربه” به کارگردانی شهرام مکری که تنها در یک سالن آن هم سینما آزادی در چند سئانس به نمایش در خواهد آمد. فیلمی که از‌‌ همان ابتدا نمایش در جشنواره فیلم فجر با حواشی بسیاری روبرو بود و یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین فیلم‌های سینمای ایران نام گرفته است.

با این حال اگر فیلم با فروش خوبی روبرو شود، قطعا نشان می‌دهد که مخاطبان خاص هم در میان فیلم‌های اجتماعی، دیدن و لذت فیلم متفاوت را هم از دست نخواهند داد.

انتهای پیام/

منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.