هابیت‌ها، پیتر جکسون را برای دومین بار میلیاردی کردند

۱۳م اسفند ،

فروش اولین سه‌گانه هابیت‌های پیتر جکسون، ˝هابیت: یک سفر غیرمنتظره˝ با گذشت از مرز یک میلیارد دلار در جایگاه پانزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، “هابیت: یک سفر غیرمنتظره” دومین فیلم از ساخته‌های پیتر جکسون است که وارد باشگاه میلیاردی‌ها می‌شود. این فیلمساز نیوزلندی‌الاصل پیش از این با فروش ۲/۱میلیارد دلاری فیلم “ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه” عضو باشگاه میلیاردی‌ها شده بود.

بنابر این گزارش، اکران ۳۸ میلیون دلاری، طی ده روز اول اکران “هابیت: یک سفر غیرمنتظره” در سینماهای کشور چین در دستیابی این فیلم به چنین رکوردی بسیار تاثیر داشته و تاحدودی فروش کم ناامیدکننده فیلم “جک غول‌کش” ساخته برایان سینگر را برای سه کمپانی وارنر برادرز، متروگلدی‌مایر و نیولاین به عنوان تهیه‌کننده‌های اصلی این فیلم جبران کرد.

همچنین پیش‌بینی منتقدان سینمایی با توجه به سطح فروش این فیلم در کشورهای اروپایی، دربارهٔ اضافه شدن اولین سه‌گانه هابیت‌ها به باشگاه میلیاردی‌ها نیز درست از آب درآمد. “هابیت: یک سفر غیرمنتظره” در کشورهای آلمان ۹۰ میلیون دلار، بریتانیا ۸۵ میلیون دلار، فرانسه ۴۵ میلیون دلار، روسیه ۴۴ میلیون دلار و در استرالیا ۴۴/۵ میلیون دلار فروش کرد.

به نوشته پایگاه سینمابِلند (Cinemablend)، اکران فیلم “هابیت:یک سفر غیرمنتظره” از روز ۱۴ ماه دسامبر ۲۰۱۲ میلادی (۲۴ آذرماه) آغاز و تاکنون در سینماهای آمریکا و کانادا ۳۰۱ میلیون دلار و در دیگر کشورهای جهان ۷۰۰ میلیون دلار فروش کند. فروخته است. این فیلم سه‌بعدی در ۱۰ روز اول اکران در چین که آخرین بازار مهم آن است، تقریبا ۳۷٫۳ میلیون دلار فروخت.

گفتنی است، دوم فیلم از سه‌گانه هابیت‌ها با عنوان “هابیت: ویرانی اسموگ” بر اساس برنامه اعلام شده از روز ۱۳ ماه دسامبر ۲۰۲۴ میلادی (۲۵ آذر ماه) و سومین فیلم “هابیت: رفت و برگشت” نیز در روز ۱۸ ماه ژوئیه ۲۰۲۴ میلادی (۲۸ تیرماه) در سینماهای سراسر جهان اکران می‌شود.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.