ایران با ۴۵۰ واحد نیروگاهی رده ۱۵جهانی را در تولید برق دارد

‘عبدالرسول پیشاهنگ’، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: از مجموع واحدهای نیروگاهی فعال در کشور ۱۵۰ واحد در داخل با استفاده از فناوری بومی احداث و ۲۰۰ واحد دیگر توسط متخصصان و مهندسان ایرانی نصب و راه اندازی شده است.

‘عبدالرسول پیشاهنگ’، که به منظور تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید شرکت برق منطقه ای استان زنجان به این منطقه سفر کرده ، با اشاره به اینکه صنعت برق یک صنعت زیر بنایی مهم در هر کشوری محسوب می شود، افزود: هم اکنون ۷۵ میلیون مشترک بر حوزه برق کشور نظارت دارند.

وی، با بیان اینکه ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی بالای ۲۰ خانوار ۹۹/۹۹ درصد می باشد، اظهار کرد: این اقدامات موجب شده ایران در تامین انرژی جز کشورهای پیشرو و نمونه در جهان باشد.

معاون هماهنگی تولید کننده شرکت توانیر ایران، افزود: در زمان حاضر ظرفیت قدرت نصب شده در نیروگاه های کشور به ۶۵ هزار مگاوات می رسد.

پیشاهنگ، به موفقیت های بزرگ و چشمگیر صنعت برق ایران با وجود تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: با تلاش فرهیختگان و نخبگان ایرانی بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت برق با دانش بومی در مدت زمان کوتاهی ساخته و نصب شده است.

وی، با تاکید بر اینکه تحریم و محدویت های بین المللی خللی در پیشرفت های صنعت برق کشور ایجاد نکرده است، افزود: این تحریم ها موجب شد تا استعدادها و توانمندی های صنعت برق کشور بیش از گذشته شکوفاتر شود.

معاون هماهنگی تولید کننده شرکت توانیر ایران، با بیان اینکه با آغاز فصل گرما پیک مصرفی برق کشور در حوزه های مختلف به ویژه خانگی افزایش می یابد، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می شود خاموشی کمتری در اقصی نقاط کشور رخ دهد.

وی، با اشاره به اینکه استان های جنوب و جنوب شرقی در مقایسه با دیگر مراکز روزهای گرم و طاقت فرسایی را تحمل و سپری می کنند، اضافه کرد: برای کاهش پیک خاموشی در این مناطق نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

پیشاهنگ، همچنین به آمادگی شرکت توانیر ایران برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها در کشور اشاره کرد و گفت: برای اجرای بهینه این طرح آحاد مختلف مردم باید در مصرف برق صرفه جویی لازم و کافی را داشته باشند.

معاون هماهنگی تولید کننده شرکت توانیر، به رتبه نخست شرکت برق منطقه ای استان در فعالیت های انجام شده طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: شرکت برق منطقه ای استان زنجان به لحاظ کمی و کیفی رشد مناسبی در مقایسه با مراکز دیگر داشته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان، نیز با بیان اینکه این شرکت طی چهار سال گذشته در حوزه های گوناگون رشد قابل توجهی داشته است، افزود: توانمند سازی نیروی انسانی، افزایش آگاهی و به روز شدن معلومات کارکنان و برنامه ریزی هدفمند از جمله اقدامات اساسی این شرکت می باشد.

‘ ناصر اسکندری’، اظهار کرد: ارتقای بهره وری تجهیزات و کاهش تلفات انرژی از دیگر اقدامات مهم شرکت برق استان طی سال گذشته بود.

وی، با بیان اینکه در زمان حاضر این استان در تامین برق مورد نیاز مشکلی ندارد، خاطر نشان کرد: با بهره برداری از نیروگاه های جدید ظرفیت تولید برق این استان بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

در مراسمی ‘علی چهل امیرانی’، به عنوان سرپرست جدید شرکت برق منطقه ای استان زنجان معرفی و از ‘ناصر اسکندری’ مدیر عامل سابق تجلیل شد.

۵۲۲/۷۳۲۰/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۱۸۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.