تأمین ۲۵ درصد نیاز گازی واحد‌های تولید برق/مشترکان خانگی ۱۴ برابر نیروگاه‌ها گاز می‌سوزانند‌

با توجه به برودت هوا و افزایش نجومی مصرف گاز خانگی، فقط ۲۵ درصد از نیاز نیروگاه‌های کشور به گاز طبیعی تامین می‌شود.

 تأمین 25 درصد نیاز گازی واحد‌های تولید برق/مشترکان خانگی 14 برابر نیروگاه‌ها گاز می‌سوزانند‌

به گزارش ممتاز نیوز، بر اساس اطلاعات مستند به‌دست آمده از واحدهای نیروگاهی کشور، در روزهای اخیر با توجه به برودت هوا و افزایش چشمگیر مصرف گاز خانگی، سهم گاز طبیعی تحویلی به واحدهای نیروگاهی کاهش پیدا کرده و به کمتر از ۵۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

‌این در حالیست که نیاز اسمی واحدهای نیروگاهی کشور در شرایطی عادی ۲۰۵ میلیون متر مکعب برآورد می‌شود و با اقدامات فنی انجام شده نظیر‌ تعدیل روشنایی معابر، مقابله با مزارع غیرمجاز استخراج رمز ارز و سایر فعالیت‌ها این نیاز به ۱۹۹ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در روز رسیده است.

به عبارت دیگر در روزهای اخیر تنها ۲۵ درصد از نیاز گاز طبیعی واحدهای نیروگاهی به آن‌ها تحویل شده است، در حالی که میزان مصرف گاز طبیعی در خانه‌ها به منظور گرمایش به ۶۹۲ میلیون متر مکعب رسیده است.

۳۰ درصد مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها پر است

بر اساس این اطلاعات، در حال حاضر ۷۰ درصد از ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌های کشور از جمله گازوئیل و نفت کوره خالی شده است و تنها ۳۰ درصد از این مخازن قابلیت استفاده در نیروگاه‌های کشور را دارا است.

بر این اساس روند تامین سوخت مایع نیز در روزهای پایانی دی‌ماه و ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با کاهش ۴۰ درصدی مواجه شده و از ۳۹ میلیون متر مکعب به ۲۴ میلیون متر مکعب رسیده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.