ایران مرجعیت دینی و عقیدتی ما محسوب می شود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از بیروت، قصیر که مدیر عاملی موسسه اسلامی تربیت و تعلیم مدارس المهدی در مناطق مختلف لبنان را بر عهده دارد، در این مراسم گفت: تاریخچه آموزش زبان فارسی در مدارس المهدی به چند سال قبل برمی گردد که تصمیم گرفتیم با همکاری رایزنی فرهنگی دوره های آموزش زبان فارسی برای کارکنان و کادرهای موسسه اسلامی و مدارس المهدی(عج) برگزار نماییم و سه سال پیش با امضای موافقتنامه ای با رایزنی فرهنگی، زبان فارسی را وارد نظام آموزشی کردیم.

قصیر با اشاره به اینکه دانش آموزان به فراگیری زبان فارسی به عنوان زبان خارجی دوم پرداختند، ادامه داد: این کار با رضایت انجام گرفت و هیچگونه تحمیلی در کار نبود، لذا تجربه موفقی از کار درآمد و دلیل آن برگزاری المپیاد زبان فارسی است.

در این مراسم ‘غضنفر رکن آبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع فارسی‌آموزان، گفت: اصولاً زبان پل ارتباطی میان ملت‌ها محسوب می‌شود و ملل با یادگیری متقابل زبان، امکان برقراری ارتباط وسیعتر و عمیق‌تر را می‌یابند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به نوبه خود گام مهمی را با وارد ساختن آموزش زبان عربی در نظام آموزش خود در همه مراحل برداشته است.

رکن آبادی با اشاره به اینکه عربی زبان قرآن کریم است و ایرانیان به دلیل انس خود با قرآن ، عموماً زمینه فهم و یادگیری زبان عربی را دارند، ادامه داد: در مقابل باید سعی شود زبان فارسی در کشورهای عربی توسعه یابد و طبعاً تدریس آن در مدارس یا دانشگاه‌ها یکی از راه‌های مهم تحقّق این هدف باشد.

پس از آن ‘سید محمد حسین رئیس‌زاده’ رایزن فرهنگی ایران در لبنان گفت: زبان فارسی زبان انقلاب اسلامی است که فقط جنبشی سیاسی و تغییر در نظام حاکم بر کشور ایران نبود بلکه جنبشی جامع و در بردارنده مضامین فرهنگی، دینی، علمی و اجتماعی بود.

وی افزود: کسانی که زبان فارسی یاد می‌گیرند، می‌توانند از منابع علمی، فرهنگی و دینی به‌ زبان فارسی مستقیما استفاده کنند و این مزیّتی محسوب می‌شود که از آن برخوردار می‌شوند.

همچنین در این مراسم گروه سرود دانش‌ آموزی مدارس المهدی(عج) سرود عشق ولایت را به زبان فارسی اجرا کردند.

در پایان جوایز نفرات برتر توسط سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران توزیع شد.

این مراسم به مناسبت برگزاری نخستین المپیاد دانش‌آموزی زبان فارسی

برگزار شد.

خاورم**۲۰۲۴**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۸۱۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.