ایران می تواند نقش موثری در حفظ انقلاب های منطقه داشته باشد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا در این دیدار که بعدازظهر امروز انجام شد، هم چنین ‘نصر الدین شریف الزعبی ‘،عضو کمیسیون خارجه مجلس مصر، از حضور در ایران ابراز خرسندی کرد و خواهان استحکام روبط بین ایران و مصر شد.

همچنین یکی دیگر از اعضای مجلس مصر با اشاره به روابط تاریخی ایران و مصر و حضور حاکمان دیکتاتور در گذشته گفت:اکنون باید فرصت های از دست رفته دوباره احیا شود.

در ادامه این نشست ‘ محمود سلیمان ‘عضوحزب التحریر مصر با اشاره به توانایی ایران در سایه رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله و استقامت در مقابل استکبار و غرب گفت: ایران می تواند نقش موثری در حفظ انقلاب های منطقه داشته باشد.

‘ابراهیم البدراوی’،عضو حزب التحریر مصر هم در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش روابط دو کشور در عین حال از ولایتی پرسید ‘ایران در زمان پیروزی انقلاب با توطئه هایی روبرو شد ما نیز هم اکنون در وضعیت مشابهی هستیم چگونه می توانیم با این توطئه ها مقابله کنیم؟’

ولایتی در پاسخ گفت: امام خمینی (ره)در طول مبارزه با اجانب همواره با اتکا به خداوند ،اعتقادبه اسلام و پشتوانه مردم توانست بر این توطئه ها پیروز شوند.

وی ادامه داد:به پشتوانه همین اسلام ملت وارد صحنه شدند و اکنون این انقلاب توسط بینانگذار جمهوری اسلامی با حمایت مردم به پیروزی رسید و اکنون رهبر معظم انقلاب در حفظ این نظام همواره کوشا بوده اند.

وی اعتقاد به اسلام را یکی دیگر از عوامل خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و حضور مردم در صنحه را به عنوان یکی دیگر از رکن های مهم بقای نظام نام برد.

ولایتی در پایان نیز با اشاره به این که امریکا و متحدان در منطقه دیگر جایی بر عرض اندام کردن بر کشورهای منطقه را ندارند،اظهارکرد:دیگر جرات و جسارتی در امریکا نمی ببنیم که بخواهد با این شکست ها به منطقه تجاوز کند.

هیاتهای مصری در طی دوره های مختلف به منظور تبادل نظر با مقامات ایرانی درحوزه بیداری اسلامی به ایران سفر کرده اند.

هیات بلند پایه ای از مصر که روز پنجشنبه وارد تهران شده، بعدازظهر امروز با علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی دیدار و در خصوص مسایل مورد علاقه طرفین از جمله درباره تحولات منطقه و بیداری اسلامی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

بیشتر اعضای این هیات از زندانیان در بند در دوره حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر بودند.

سیام/۹۲۵۰ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۲۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.