عراق می تواند نقش موثری در حمایت از جنبش های مردمی منطقه ایفا کند

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی ،نخست وزیر عراق صبح امروز با رییس هیات عالی حل اختلاف قوا دیدار و گفت و کرد .

مالکی در این دیدار با ابراز خشنودی از سفر به ایران ،مذاکرات خود با مسوولان نظام در حوزه های مهم بازرگانی ،صنعت و انرژی را مثبت ارزیابی کرد .

**عراق می تواند نقش موثری در حمایت از بیداری اسلامی ایفا کند

آیت الله ‘سید محمود هاشمی شاهرودی ‘ نیز در این دیدار با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه گفت : عراق می تواند نقش موثری در حمایت از جنبش های مردمی منطقه ایفا کند و جای آن دارد این مساله مورد توجه بیش از پیش دولتمردان عراق قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مسوولان دو کشور ایران و عراق با توجه به سوابق دیرین فرهنگی و مشترکات دینی و مذهبی فی مابین ،اقدامات موثری در راستای شکوفاتر شدن روابط میان تهران – بغداد انجام دهند .

رییس هیات عالی حل اختلاف قوا افزود : مسوولان ایران و عراق باید از نعمت همجواری با یکدیگر نهایت بهره را ببرند چرا که دو کشور دارای اهداف مشترکی هستند و شایسته است روابط موجود به نحو مطلوبی گسترش پیدا کند.

نوری المالکی ‘ نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه عراق میزبان دور دوم مذاکرات هسته ای ۱+۵ خواهد بود ،بخشی از مذاکرات خود با مسوولان نظام را حول این محور عنوان کرد .

سیام **۱۷۰۸ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۶۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.