این دکوراسیون مناسب منزل شما

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

سبک‌های دکوراسیون داخلی بر مبنای فاکتورهای متفاوتی که شامل تاریخ و فرهنگ می‌شودشکل گرفته‌اند. همچنین تا حد زیادی تحت‌تاثیر مد و تکنولوژی، سلیقه و آب و هوا، شرایط مادی و احتیاجات انسان‌هاست. مهم نیست که اسم این سبک‌ها را به‌طور علمی بدانید چون حتی بدون علم به این قضیه هم به راحتی آن‌ها را از هم تشخیص می‌دهید. برای مثال وقتی وارد اتاقی می‌شوید که به‌طور پراکنده مبله شده، به همراه یک جفت قالیچه روی کف چوب، دیوارهای خالی و رنگ‌های روشن پرده‌ها و. . . به اسم سبک طراحی داخلی اتاق فکر نمی‌کنید بلکه هماهنگی همه وسایل اتاق چشم‌تان را می‌نوازد. از طرف دیگر در اتاقی که سراسر فرش شده، پرده‌های سنگین به پنجره‌ها آویخته شده و تعدد مبلمان تا حدی است که رفت‌وآمد در اتاق کمی سخت است، تجملات و زرق و برق است که به‌نظر می‌آید!

هر کشوری یک سری اصول تاریخی و فرهنگی برای خود دارد که در همه خانه‌های آن کشور، کم و زیاد موجود است.

کدام سبک؟
وقتی تصمیم می‌گیرید که برای دکور کردن خانه وقت و هزینه بگذارید تازه نوبت به انتخاب سبک و نوع طراحی می‌رسد. چطور بدانیم که کدام سبک برای ما مناسب است؟با این سبک انتخابی بعد از مبله شدن همان خانه‌ای را که می‌خواهیم داریم؟برای این دیوار رنگ زرد بهتر است یا نارنجی؟ میز ناهارخوری مربع بهتر است یا مستطیل؟ مبلمان راحتی برای این فضا مناسب‌تر است یا یک دست مبلمان ظریف و رسمی؟ ویترین شیشه‌ای یا کمد چوبی؟ و. . .
بسیاری از ما حین طراحی دکوراسیون خانه با مشکلات و سوالات زیادی روبه‌رو می‌شویم، مثلا ممکن است برای انتخاب رنگ یک قسمت از هال یا پذیرایی دچار تردید شویم یا ندانیم چه نوع مبلمانی با سبک خانه‌مان همخوانی دارد. زمانی که سبک خاص خودتان را پیدا کنید خانه‌ای خواهید داشت که بازتاب واضحی از شخصیت و علاقه شماست و به‌طور قطع بهترین مکان برای رسیدن به آرامش به شمار می‌رود. ممکن است شما خانه‌تان را با یک سبک متداول، مثلا کلاسیک یا مدرن بیارایید ولی این خانه با شیوه خاص خودتان اخت می‌شود و دیدگاه شخصی شما به‌طور حتم در نقطه نقطه این خانه قابل رویت است و به عبارتی تمامی تکه‌های این پازل فقط با اراده خودتان (و تنها خودتان!) در کنار هم چفت می‌شود!

بیشتر شبیه کدام یکی هستید؟
قبل از شروع به چند سوال پاسخ دهید.
جزو کدام دسته‌اید؟ مرتب و دقیق هستید و همه چیز در زندگی شما در جای مخصوص خودش است یا نه، اتاق‌تان معمولا شلوغ و درهم است و زیاد علاقه‌ای به مرتب کردن ندارید؟
چ
چنانچه جزو دسته اول محسوب می‌شوید و ترجیح می‌دهید همه چیز را بعد از استفاده دقیقا در جای خود قرار دهید، بهتر است سراغ چیدمان‌های غیررسمی و مدرن و به‌طور کلی سبک‌هایی که شامل مجموعه‌ای از مبلمان و رنگ‌های پراکنده و متنوع هستند نروید. چون به‌طور حتم بعد از مدت کوتاهی از مرتب کردن بیش‌ازحد مجموعه‌ای که نامنظم بودنش نوعی زیبایی به شمار می‌رود خسته می‌شوید. مناسب‌ترین گزینه برای شما سبکی است که با شخصیت‌تان همخوانی داشته باشد و از دیدن چیدمانش خوشحال شوید! مثل سبک کلاسیک با مبلمانی ظریف و مرتب که ناخودآگاه باعث می‌شود که همه چیز جمع‌وجور و تمیز به‌نظر بیاید.
به‌طور معمول طرفدار هنر روز و به‌اصطلاح مدرن هستید یا تاریخ و هنر گذشتگان برای‌تان جالب‌تر است؟
پاسخ به این سوال تا حد زیادی می‌تواند شما را برای یافتن سبک دکوراسیون‌تان راهنمایی کند. شاید جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه می‌توان در مغازه‌های آنتیک و عتیقه فروشی در حال خریدن اشیایی قدیمی و ارزشمند پیدای‌تان کرد و حتی تکه‌هایی از دکوراسیون خانه‌تان نسل‌به‌نسل از گذشته به دست شما رسیده است و از وجودش در خانه لذت می‌برید. شاید هم نه، دوست دارید خیلی ساده برخورد کرده و هر چیز نویی را تجربه کنید؛ مجله‌های دکوراسیون را ورق می‌زنید و از ایده‌های جدید و حتی جسورانه استقبال می‌کنید. این دیگر کاملا به شخصیت و سلیقه شما برمی‌گردد، تنها کاری که باید بکنید این است که بدانید به کدام یک بیشتر شبیه هستید!

نظر خانه‌تان را هم بپرسید!
شاید در یک آپارتمان امروزی، یک برج بلند یا یک خانه یک طبقه قدیمی و خاطره‌انگیز زندگی کنید. بهتر نیست نحوه دکوراسیون و چیدمان را با سبک خانه‌تان هماهنگ کنید؟ تصور کنید که حیاط خانه قدیمی‌تان با گلدان‌های شمعدانی و درختچه‌های انار و انجیر تزیین شده است و عصرها بتوانید به دور از هیاهوی شهری و مزاحمت در حیاط خانه بنشینید و لذت ببرید. لازم نیست چون خانه قدیمی است، وسایل و مبلمان را هم کلاسیک انتخاب کنید بلکه می‌توانید به سادگی با یک چیدمان مدرن و راحت ولی هماهنگ، زیبایی بی‌نظیری به فضا ببخشید. به هر حال خانه هم حرف‌هایی برای گفتن دارد!

ایرانی، ایرانی باش
فرهنگ و تاریخ ایران را دوست دارید؟همان را سرلوحه کار قرار دهید. خانه‌های ژاپنی‌ها و… برای‌تان جالب است؟ فرهنگ‌های مختلف چیدمان‌های مختلفی دربر دارند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند، اما فراموش نکنید که خانه یک ایرانی بدون فرهنگش غریب است. همه ما هر چقدر هم که فرهنگ‌های دیگر برای‌مان جذابیت داشته باشند باز هم در کنار همان گلیم، سماور و کاشی‌های آبی و ظروف سفالی خودمان آرامش بیشتری خواهیم داشت. به همین دلیل است که همه در خانه‌های‌مان هر چقدر هم که مدرن باشد باز هم لااقل یک تکه از فرهنگ‌مان را گنجانده‌ایم!

از چه ترکیب رنگی خوش‌تان می‌آید؟
رنگ‌های تند و هیجان انگیز دوست دارید یا رنگ‌های گرم و پخته؟ رنگ‌های سلطنتی و طیف طلایی برای شما جالب است؟ هردسته از این رنگ‌ها در حالت کلی می‌توانند شما را به نوع دکوراسیون مورد علاقه‌تان برسانند. رنگ‌های تند در یک نمای مدرن خوب می‌نشینند. دسته دوم رنگ‌ها برای دکوراسیون رستیک و دسته آخر برای سبک کلاسیک مناسب هستند. خط کاری را با همین رنگ‌ها پیش بگیرید. رنگ مورد علاقه شما خیلی مهم است که در خانه‌تان باشد به همین دلیل این روش می‌تواند جالب باشد.

irantrack.com

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر جمعه ۱۷ شهریور   مشاهده : ۲۶   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – دکوراسیون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.