این غذاها را بخورید تا “رطوبت پوستتان” حفظ شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

بسیاری از اعمالی که دربدن اتفاق می افتد به وسیله ی چربی انجام می گردد. برای داشتن پوست سالم و شاداب استفاده ازاسیدهای چرب بسیار مفید است.

دکتر میترا زراتی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مواردی که باید در رژیم غذایی اشخاص مد نظر داشت دریافت چربی است تصور بر این است که وجود رژیم غذایی حاوی چربی مضر است اما باید به این نکته ی مهم توجه داشت که بسیاری از اعمال مهم بدن به وسیله ی چربی ها انجام می گیرد.

وی تشریح کرد: از جمله اعمال می توان به ترشح اسیدهای صفراوی در هضم چربی نقش دارد که بر پایه چربی تشکیل یافته است و یا بسیاری از هورمون ها که بدن ترشح می گردد از جمله هورمون های استروئیدی، هورمون های مترشح شده از فوق کلیه پایه چربی دارند.

زراتی تصریح کرد: یکی از مواردی که سبب می گردد پوست شاداب و مرطوب و سالم باشد وجود اسیدهای چرب به خصوص اسید لینولئیک است که این اسید خاصیت نگه داری آب و رطوبت در پوست می گردد اگر در رژیم غذایی از اسید لینولینک نباشد پوست خشک و چروکیده می گردد.

وی خاطرنشان کرد: مواد حاوی این اسید شامل آجیل و روغن های مایع گیاهی است روغن آفتابگردان و سویا و تخمه آفتابگردان از منابع خوب این اسید است.

وی پیشنهاد کرد: همچنین پیشنهاد می گردد در رژیم کاهش وزن هم حتما از آجیل خام روزی ۵ تا ۶ عدد استفاده شود./ ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.