این فیلمساز متهم به همکاری با مافیا است + عکس

به گزارش خبرآنلاین، دادیاران شهر ناپل در جنوب ایتالیا روز دوشنبه اعلام کردند در حال تحقیق درباره احتمال همکاری غیرقانونی تهیه‌کنندگان فیلم جنایی و تحسین‌شده «گومورا» با خانواده‌های جنایتکار این شهر هنگام فیلمبرداری این پروژه در سال ۲۰۰۸ هستند.
 

«گومورا» به کارگردانی ماتئو گارونه که درباره نفوذ گسترده مافیا در جنوب ایتالیاست، در جشنواره کن جایزه بزرگ را دریافت کرد.
 

این فیلم در پنجاه و سومین جوایز دیوید دی دوناتلو که از آن به عنوان معادل ایتالیایی اسکار یاد می‌شود، برنده هفت جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردان شد، نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی بود و سال ۲۰۰۹ به نمایندگی از ایتالیا برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.


ماتئو گارونه تاکنون دو بار برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن شده است
 

روبرتو ساویانو نویسنده رمان «گومورا» که فیلم از روی آن ساخته شد و خود گارونه که امسال هم در جشنواره کن با فیلم «واقعیت» جایزه بزرگ را گرفت، هنوز درمورد این اتهام که هنگام فیلمبرداری «گومورا» در برابر حفاظت از خود پول پرداخت کرده‌اند و با خانواده‌های جنایتکار ناپل همکاری غیرقانونی داشته‌اند، اظهار نظر نکرده‌اند.
 

«گومورا» – که عنوان آن نوعی بازی با کلمه‌های گومورا، شهری که در کتاب مقدس به آن اشاره شده و کامورا، نام رسمی مافیای ناپل است – فیلمی خشن و سیاه درباره پنج نفر است که می‌کوشند با خانواده‌های جنایتکار به توافق برسند.
 

اکنون به نظر می‌رسد تهیه‌کنندگان فیلم خود نیز همین کار را انجام دادند. مقامات قضایی ناپل با استناد به اظهارات اورسته اسپانولو، عضو سابق کامورا که اکنون خبرچین پلیس است، در حال تحقیق درمورد این موضوع هستند که آیا گارونه به الساندرو کیرولو یکی از روسای مافیای ناپل ۲۰ هزار یورو (۲۶ هزار دلار) پرداخت کرده یا خیر.
 

گذشته از این، مقامات درباره این موضوع که آیا کامورا درمورد نحوه ساخت فیلم «گومورا» هم نظر داده، آیا آن‌ها هنگام فیلمبرداری در محله‌های خطرناک از سازندگان فیلم تقاضا کرده‌اند برای محافظت از خود پول پرداخت کنند و اینکه آیا تهیه‌کنندگان «گومورا» خواهان همکاری کامورا شدند، تحقیق می‌کنند.
 

گارونه به خاطر گرفتن نقش‌آفرینی‌های بسیار خوب از بازیگران غیر حرفه‌ای فیلم «گومورا» که بسیاری از آن‌ها در گذشته با مافیا ارتباط داشتند، مورد تحسین قرار گرفت.
 

او پیش از آغاز فیلمبرداری «گومورا» حدود دو ماه در محله‌ خشن اسکامپا در ناپل زندگی کرد. ساویانو پس از آنکه برای کتاب خود که به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده، از سوی خانواده‌های جنایتکار ناپل تهدید به مرگ شد، تحت حفاظت پلیس قرار گرفت.
 

«واقعیت» تازه‌ترین ساخته گارونه در جشنواره کن مورد توجه قرار گفت. بخشی از این توجه به خاطر بازی آنیلو آرنا بود که در این فیلم نقش یک ماهی‌فروش را بازی می‌کند. آرنا از حدود یک دهه پیش به جرم قتل در زندان وولترا زندانی است.
 

آرنا هنگام فیلمبرداری «واقعیت» اجازه داشت روزها از زندان خارج شود و در حضور چند نگهبان در فیلم مقابل دوربین برود. او را شب‌ها به زندان برمی‌گرداندند. آرنا در فیلم جدید گارونه نقش مردی را بازی می‌کند که می‌کوشد ستاره یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما شود.

هالیوود ریپورتر / ۱۱ ژوئن / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.