بازنشتگان ارتش مصر حزب سیاسی تاسیس می‌کنند

۶ م دیماه ،

انجمن بازنشتگان ارتش مصر اعلام کرد که به برای مشارکت در روند سیاسی این کشور به زودی یک حزب سیاسی تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریا نووستی روسیه، سمیر راغب، هماهنگ کننده انجمن بازنشستگان ارتش مصر روز سه‌شنبه اعلام کرد که قرار است این انجمن به یک حزب سیاسی تبدیل شود.

راغب گفت: پیشنهاد تغییر این انجمن به حزب، از سوی گروه بزرگی از افسران سابق ارتش مصر ارائه شده که قرار است بر اساس آن، نظامیان سابق نیروهای مسلح مصر متحد شده و در عرصه سیاسی کشور به عنوان یک حزب سیاسی قانونی مشارکت داشته باشند.

نام این حزب موقتا “طلایه دار آزادی” انتخاب شده و قرار است برای “تبدیل مصر به یک کشور دموکراتیک به گونه‌ای که همه مصری‌ها بتوانند در تصمیم‌گیری‌های سیاسی،‌اقتصادی و اجتماعی مشارکت داشته باشند” متمرکز شود.

هماهنگ کننده انجمن مذکور خاطرنشان کرد: مصر اخیرا از مسیر انقلاب ۲۰۱۱ منحرف شده و مسیر دیگری را در پیش گرفته است که سبب به وجود آمدن شکاف در جامعه کشور شده و حزب ما به دنبال یک سیاست واقع بینانه‌تر خواهد بود.

حزب طلایه‌دار آزادی در صورت ثبت قانونی، اولین حزب رسمی در مصر خواهد بود که از سوی نظامیان این کشور تشکیل می‌شود.

نیروهای مسلح مصر به عنوان بزرگترین ارتش آفریقا و جهان عرب و دهمین ارتش جهان با وجود اعلام بی‌طرفی در جریانات حزبی، در عرصه سیاسی مصر بسیار تاثیرگذار می باشند و به طور سنتی از حمایت مردم و احترام آنها برخوردارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.