بازپرداخت نفتی‌ها در سررسید انجام نمی‌شود

۳۰ام بهمن ،

145-9.jpg

مدیر سرمایه‌گذاری بانک صادرات از عدم بازپرداخت‌های شرکت‌های نفتی گله کرد و گفت: این موضوع سبب شده بانک‌ها در تامین مالی طرح‌های نفتی استرس و نگرانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غنی‌زاده در دومین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در صنعت نفت گفت: بانک‌ها این نگرانی را دارند که کارفرمایان نفتی نتوانند به موقع منابع مالی که در اختیارشان قرار داده شده، بازپرداخت کنند.به‌طور مثال با وجود آنکه بانک مرکزی و دولت ضمانت بعضی از طرح‌های صنعت نفت و گاز را قبول کرده است، اما با وجود آنکه بانک‌ها از منابع مالی خود سود اوراق مشارکت را در زمان سررسید پرداخت کرده‌اند اما تاکنون شرکت‌های نفتی نسبت به بازپرداخت این منابع اقدام نکرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که باید تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت و گاز کشور مردمی شود، گفت: اگر قانون‌های دست‌وپاگیر بانک مرکزی نبود منابع مردمی را که در حال حاضر به سمت سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد می‌رود مانند خرید طلا و ارز می‌توانستیم در پروژه‌های نفتی سرمایه‌گذاری کنیم و در عوض به مردم طلا و ارز کاغذی تحویل دهیم.

غنی‌زاده تصمیم‌گیری دیر هنگام نهادهای تصمیم‌گیری را یکی از سبب‌های عدم استفاده از منابع مردمی عنوان کرد و گفت: تامین مالی از سوی بانک‌ها به شرطی امکان‌پذیر است که قوانین و بخشنامه‌ها و ضوابط کنترل‌کننده به صورت جامع و غیر انعطاف‌پذیر در نیاید.

در پایان مدیر سرمایه‌گذاری بانک صادرات نسبت به بعضی از مدیران بانکی که در مقابل تغییرات مقاومت می‌کنند و تاکید بر مدیریت سنتی دارند انتقاد کرد و گفت: بانک‌های کشور باید از شیوه‌های سنتی دست بردارند و به سمت بانک‌های سرمایه‌گذار پیش روند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.