بان کی مون نمی توانست غیر متعهدها را نادیده بگیرد/ پیشنهادهایی برای سوریه در چمدان مرسی

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اتریشی “استاندارد” در مطلبی نوشت: اینکه نمایندگان ۱۲۰ کشور قدرتمند جنبش عدم تعهد در تهران گرد هم آمده اند یک موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است. پیغامی که این اجلاس برای غرب دارد این است که ایران به هیچ عنوان منزوی نیست.

یکی از سرمقاله نویسان روزنامه دوست عربستان سعودی “الشرق الاوسط” مدعی شده است که تنها حضور در تهران برای شرکت در اجلاس غیر متعهدها خیانت به ملت سوریه می باشد. بسیاری از منتقدان ایران نیز برای بی اهمیت جلوه دادن این اجلاس این گونه اظهار نظر کرده اند که بسیاری از شرکت کنندگان در این اجلاس در سطوح پایین در این نشست حضور پیدا کرده اند.

استاندارد در ادامه نوشت: اما در کل ایران یک موفقیت بزرگ بدست خواهد آورد؛ زمانی که در پنج شنبه ریاست جنبش عدم تعهد را از مصر و از شخص ریاست جمهوری این کشور یعنی محمد مرسی دریافت خواهد کرد. رهبری ایران از این فرصت استفاده می کند تا به غربیها که مدتهاست با این بلوک در برنامه های اتمی اش اختلاف و مناقشه دارد نشان دهد که این کشور به هیچ عنوان منزوی نیست.

این روزنامه اتریشی در ادامه تصریح کرد: فشارها از آمریکا و اسرائیل هم نتوانست دبیر کل سازمان ملل “بان کی مون” را از حضور در اجلاس تهران باز دارد. دبیر کل سازمان ملل نمی توانست به راحتی یک سازمان شامل ۱۲۰ کشور غیر متعهد را نادیده بگیرد.

“استاندارد” در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد: در کنار تصمیمات گسترده ای که ایران می خواهد در این اجلاس برای حل بحران سوریه ارائه دهد، همچنین محمد مرسی رئیس جمهوری مصر نیز پیشنهاداتی را برای این منظور در چمدان خود در سفر به تهران دارد. وی در اجلاس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که اخیرا در مکه برگزار شد پیشنهاد تشکیل یک گروه عملیاتی جدید برای حل بحران سوریه با حضور کشورهای عربستان سعودی، ایران، ترکیه و مصر را مطرح کرد.  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.