باید در نرخ کرایه تاکسی تجدید نظر شود

عصر خودرو : مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در کشور عنوان کرد: در بحث کیفیت خودروها به شدت گلایه‌مند هستیم.

به نقل از ایسنا بابک هاشمی در بیست و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی‏های شهری کشور با اشاره به این موضوع که در چند ماه اخیر به مدیران عامل تاکسیرانی بسیار سخت گذشته است در خصوص مشکلات این بخش تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم تاکسی در شهرها بالاست و تنها ایجاد یک مشکل دچار حاشیه می‌شود باید به این قشر توجه بیش‌تری کرد.

وی ادامه داد: قرار بر این بود که طرح نوسازی کلید به کلید انجام شود اما این طرح با این روال پیش نرفت و رانندگان ما در تحویل خودروهای خود دچار مشکل هستند.

وی درباره‌ی دیگر مشکلات این بخش به مالیات بردرآمد تاکسیرانان اشاره کرد وافزود: این بحث یکی از مشکلات ماست که بر رانندگان تاکسی حمل شده است.

هاشمی تاکید کرد: با توجه به اینکه تاکسیرانی جزء مشاغل زیان‎آور است اما زیان‎‏آور بودن این شغل نیز اجرایی نشده است و حتی در بحث بیمه تاکسی‎رانان نیز دچار مشکل هستیم، در خصوص تمهیداتی در کشور صورت نگرفته است.

وی خواستار تنوع بیش‌تر در ناوگان تاکسیرانی شد و خاطرنشان کرد: در بحث نوسازی تاکسی‌ها باید خودروهای دیگر نیز ورود پیدا کنند.

وی در خصوص آمار مربوط به توسعه‌ و نوسازی تاکسی‌ها تصریح کرد: در طی سال گذشته بیش‌ترین آمار نوسازی را با ۲۸ هزار تاکسی داشته‌ایم همچنین نزدیک به ده هزار دستگاه را توسعه داده‌ایم.

هاشمی افزود: تاکنون شش کارگروه تخصصی را تشکیل داده‌ایم و به دنبال این هستیم که برنامه‌ی مدون ۵ ساله را داشته باشیم و به صورت کاربردی برنامه‌ها را دنبال کنیم.

وی در پایان به نرخ کرایه تاکسی‌ها اشاره کرد و خواستار شد: در نرخ کرایه تاکسی‌ با توجه به اینکه قانون هدفمندی اجرا نشد، تجدید نظر شود.

در ادامه مراسم ریاحی ـ یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانان کشور به نبود عملکرد ایده‏آل در خدمت‎رسانی اشاره و عنوان کرد: دولت در بحث سرویس‌دهی به مردم فعالیت‎هایی انجام داده است اما در این راستا به عملکردی ایده‌ال نرسیده‌ایم .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتظارات عدم بیش‌تر شده است.باید برای رسیدن به ایده‌آل‌ها تلاش کنیم.

ریاحی در خصوص افزایش نرخ کرایه‌ها ابراز داشت: وزارت کشور افزایش نرخ را ممنوع کرده است ولی باید به این نکته توجه کنیم که یا باید تاکسی را به عنوان وسیله‌ی حمل و نقل عمومی پذیرفت و سوبسیتی به آن داد و یا اینکه به عنوان وسیله‌ی حمل و نقل عمومی نپذیریم و اجازه‌ی افزایش نرخ را به آن بدهیم.

وی به کاهش سود تسهیلات بانکی و اخذ مالیات از راننده‌ها به عنوان مشکل اشاره کرد و اظهار داشت: رانندگان ما در سود تسهیلات بانکی دچار مشکل هستند.

وی افزود: بخشی از مشکل بیمه رانندگان حل شده است اما در ارتباط با رانندگان تازه وارد دچار مشکل هستیم.

ریاحی در پایان عنوان کرد: امیدواریم مشکلات کارت سوخت‌ها نیز مرتفع شود و رانندگان در این زمینه مشکل نداشته باشند.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.