با سرویس تازه گوگل اطلاعات خود را پس از مرگ را هم مدیریت کنید!

۲۵فروردین۱۳،

 

شرکت گوگل ابزار تازهی عرضه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد در مورد سرمایه‌های دیجیتالی خود از جمله پست الکترونیکی، تصاویر و اطلاعات پس از مرگ تصمیم بگیرند که آن‌ها از بین بروند یا باقی بمانند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سرویس تازه گوگل Inactive Account Manager نام دارد و به کاربران امکان می‌دهد تا به گوگل اجازه دهند پس از طی شدن دوره زمانی مشخص یعنی ۳، ۶، ۹ یا ۱۲ ماه گه سراغ حساب الکترونیکی خود نرفتند، گوگل اطلاعات آن‌ها را پاک کند و یا در اختیار شخصی بگذارد که کاربران از قبل اعلام کرده‌اند. گوگل در زمان پایان یافتن دوره یاد شده پیش از اینکه اطلاعات مذکور را پاک کند به فرد مورد نظر پست الکترونیکی ارسال می‌کند تا اگر او همچنان زنده است، جلوی این اتفاق را بگیرد.
این سرویس فقط برای آن دسته از کاربرانی ارایه شده است که از خدمات گوگل شامل Gmail، Google Drive، YouTube و … استفاده می‌کنند که البته باید گفت که بیشتر کاربران روی کره زمین نیمی از فعالیت‌های اینترنتی خود را با این سرویس‌ها انجام می‌دهند.
شرکت گوگل در وبلاگ رسمی مربوط به بخش سیاست‌های عمومی خود نوشت: «ما امیدواریم این سرویس تازه به شما کمک کند تا بتوانید برای اطلاعات دیجیتالی خود پس از مرگ برنامه‌ریزی کنید تا ایمنی و حریم شخصی شما باز هم حفظ شود. این اقدام به شخصی که در زمان حیات به شما علاقمند بوده است نیز می‌تواند کمک کند». 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.