با لنزگذاری غیرعلمی برخورد جدی می شود

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل ازوزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ‘سجاد رضوی’ افزود: گذاشتن لنز چشمی توسط آرایشگران کاملا خلاف قانون است. با مواردی که مردم به معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور گزارش دهند، برخورد جدی می شود و ممکن است این برخوردها تا مرحله پلمپ آرایشگاه پیش رود .

وی با بیان اینکه لنز گذاشتن یک کار کاملا علمی است، تاکید کرد: این کار باید حتما توسط اپتومتریست و چشم پزشکان انجام شود.

مدیرکل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: مواردی مشاهده شده که مراکز غیر علمی با این کار آسیب جدی به چشم فرد زده اند و گاهی این آسیب ها غیرقابل برگشت بوده است.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت بهداشت برای نظارت بر این امور کمک گرفتن از انجمن های علمی و پزشکی است. در این خصوص هم می توان با کمک اپتومتریست ها این نظارت ها را تشدید کرد.

مدیرکل نظارت بر درمان در مورد تصویر برداری برخی مراکز درمانی از اتاق های عمل نیز گفت: فیلمبرداری از اتاق عمل اگر حریم خصوصی بیمار را دچار خدشه نکند و رضایت بیمار کسب شود، مشکلی ندارد. البته باید از همراه و خود بیمار اجازه بگیرند و میزان انتشار آن نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. در این خصوص حتما’ روابط عمومی بیمارستان ها باید در جریان باشند.

وی افزود: به هیچ عنوان هزینه فیلمبرداری نباید از وی اخذ شود. دریافت هزینه تصویربرداری به شرطی که اجازه بیمار باشد و خود او تصویربرداری را درخواست کند، باید انجام شود.

اجتمام** ۱۳۷۹**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۷۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.