برای بازی در نقش روحانی ‘رسوایی’ باید ۱۰ کیلو وزن کم می کردم

وی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: فیلم سینمایی ‘رسوایی’ کاری متفاوت از ‘مسعود ده نمکی’ است و قصه جدیدترین اثر سینمایی این کارگردان سینما، جذاب تر از آثار دیگر وی شده است.

شریفی نیا گفت: فیلمنامه این فیلم سه شخصیت اصلی دارد که من به همراه اکبر عبدی و الناز شاکر دوست ایفاگر این سه شخصیت هستیم.

بازیگر سه گانه ‘اخراجی ها’ تاکید کرد: در ابتدا قرار بود نقش روحانی را در این اثر سینمایی بازی کنم اما از جایی که بخش هایی از بازی من در سریال ‘کلاه پهلوی’ باقی مانده، شرایط بازی در این نقش برای من فراهم نشد.

شریفی نیا با یادآوری آنکه برای بازی در نقش روحانی باید ۱۰ کیلو گرم وزن کم می کردم ادامه داد: تغییر زمان فیلمبرداری فیلم ‘رسوایی’ موجب شد که در نقش روحانی بازی نکنم.

وی اضافه کرد: شخصیت روحانی مورد نظر ده نمکی در فیلم ‘رسوایی’ شخصی عارف مسلک و به لجاظ جثه به نسبت لاغر و تکیده است و کم کردن وزن برای ایفای این نقش با بازی در سریال کلاه پهلوی به لحاط فیزیک بدنی هماهنگ نبود.

** در ‘رسوایی’ نقش یک بازاری را بازی می کنم

شریفی نیا گفت: در ‘رسوایی’ نقش یک بازاری را در مقابل اکبر عبدی به عنوان ایفاگر نقش روحانی بازی می کنم و این فرد بازاری کمی بار منفی دارد.

این بازیگر سینما ادامه داد: خیلی متمایل به بازی در این نقش منفی نبودم زیرا معتقدم بازی در چنین نقش هایی روی مخاطب تاثیر بد می گذارد و بازیگر باید اشکال گوناگون نقش های اجتماعی را در یک اثر سینمایی بپذیرد.

وی با بیان آنکه نقشی که ایفا کردم به شخصیت های تیپک نزدیک تر بود، یادآور شد: ده نمکی نگاه خاص خود را در آثار سینمایی دنبال می کند و اگر صلاح بداند شاید مجبور شوم در نقش کنونی الناز شاکردوست هم بازی کنم!

** هیچوقت کلیشه نمی شوم

شریفی نیا ادامه داد: بازی در نقش روحانی، موجب نمی شود که کلیشه شوم و اعتقادی به کلیشه ها ندارم.

بازیگر فیلم سینمایی ‘دنیا’ تاکید کرد: بازی در نقش روحانی در هر فیلمی متفاوت است و در هر بار یک روحانی با نگاهی متفاوت به تصویر کشیده می شود.

شریفی نیا گفت: در سینمای ایران نقش های مختلفی از سوی یک بازیگر ایفا می شود و ممکن است یک بازیگر زن در شش اثر نقش شش مادر را به صورت متفاوت ایفا کند و این دلیل بر کلیشه شدن آن بازیگر نیست.

** برخی اظهارنظرها باعث ایجاد موج در سینما می شود

شریفی نیا درخصوص تصمیمات اخیر حوزه هنری در عدم اکران فیلم های سینمایی

و نیز عدم اکران برخی فیلم ها در سالن های حوزه هنری و امکان عدم نمایش ‘رسوایی’ در این سینما افزود: گاهی اوقات برخی مسایل از سوی برخی افراد اعلام می شود و چنین اظهارنظراتی موجی را در سینمای ایران ایجاد می کند.

وی ادامه داد: مشخص نیست که این روند تا چند ماه دیگر ادامه داشته باشد، اما اکنون بر روی بازی در ‘رسوایی’ تمرکز دارم و به مسایل اکران کاری نداریم.

** ‘رسوایی’ سه بازیگر سرشناس دارد

بازیگر مجموعه تلویزیونی ‘مختارنامه’ گفت: فیلم ‘رسوایی’ بر خلاف آنچه گفته می شود سه بازیگر اصلی و سرشناس دارد و فیلمنامه این اثر به نحوی نگارش شده که این سه شخصیت داستان را پیش می برند و بقیه شخصیت ها فرعی هستند.

وی توضیح داد: شخصیت اصلی این اثر سینمایی بر اساس یک زن نوشته شده که این خود موضوعی متفاوت در سینمای کشور است و معتقدم ‘الناز شاکردوست’ گزینه خوبی برای بازی در این اثر سینمایی است و این اثر به خاطر دور بودن دو ساله شاکر دوست از سینما برای وی موقعیت خوبی بوده و از سوی حضور او در این فیلم مطلوب است.

شریفی نیا ادامه داد: آثار مسعود ده نمکی بخش عمده ای از مردم را سینما رو کرده و متون استفاده شده از ده نمکی در آثار سینمایی بود که مرا جذب کرد.

وی یادآور شد: فیلم های ده نمکی آثاری متفاوت هستند و فیلم ‘رسوایی’ نیز به لحاظ ساختاری و محتوا اثری متفاوت در سینمای ایران محسوب می شود.

این بازیگر سینما توضیح داد: ده نمکی راهی چدید را در سینمای ایران ایجاد کرده و می توان برای سینمای ده نمکی پرونده ای جداگانه در سینمای ایران باز کرد.

شریفی نیا افزود: با کارگردانان زیادی کار کرده ام، اما مسعود ده نمکی توانسته جریانی جدید را در سینمای ایران ایجاد کند و مخاطبان بسیاری نیز با قبال از فیلم های ده نمکی به سینما جذب شده اند.

فیلمبرداری فیلم ‘رسوایی’ در منطقه ای در میدان تجریش ادامه دارد.

فراهنگ ** ۱۹۸۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۱۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.