بررسی لکسس LS460 AWD مدل ۲۰۲۴

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

لکسس LS 460 تقریباً همان چیزی است که از یک سدان لوکس انتظار می‌رود. اگر کلاس خودروهای لوکس را در نظر بگیریم، این خودرو در پیشانی آن قرار می‌گیرد. در ادامه، لکسس LS460 AWD سدان مدل ۲۰۲۴ را بررسی خواهیم کرد که با سیستم تعلیق منحصر به فرد خود، شرایط رانندگی جاده را در خودروهای لوکس، ارتقا بخشیده است.

Lexus LS460 AWD 2014

Lexus LS460 AWD 2014

از جمله آپدیت‌های لکسس برای مدل سال ۲۰۲۴ از این خودرو، اضافه شدن قابلیت همگام‌سازی با «سیری» در آیفون‌های تازه است. همچنین دسترسی به صندوق عقب راحت‌تر شده و دیگر برای باز شدن نیاز به کلید ندارد. همچنین در طراحی داخل کابین، تجدیدنظرهای اندکی صورت گرفته است.

Lexus LS460 AWD 2014

Lexus LS460 AWD 2014

با ورود به داخل کابین LS460، بلافاصله بسیاری از امکانات لوکس جلب توجه می‌کنند. مواد و مصالح به کار رفته کم‌نظیر می باشند. از چرم ظریف گرفته تا جنس «وینیل» کیفیت بالا. تباین رنگ زیبای به کار رفته در طراحی این کابین، واقعاً چشم‌نواز است. اضافه شدن طرح‌های چوب به سطوح آلومینیومی، فضایی مدرن و در عین‌حال، آرامش‌بخش را فراهم کرده است.

Lexus LS460 2014 Interior

Lexus LS460 2014 Interior

صندلی‌های جلو، بسیار مناسب می باشند و تکیه‌گاه‌های بسیاری برای یک مسافرت طولانی دارند و راننده را خسته نمی‌کنند. رویه فرمان از چوب است و ابزارها همگی با طراحی ساده و زیبا در دسترس قرار دارند. یک صفحه نمایش ۱۲/۳ اینچی بر بالای داشبورد و نزدیک چشمان راننده قرار دارد و ابزار راننده برای کنترل راهبری، سیستم صوتی، تلفن و سرگرمی‌ها خواهد بود. رابط کاربری لمسی، مانند موس کامپیوتر عمل می‌کند و واکنش آن بسیار سریع است. مدلی که در اینجا تست شده، در آن صندلی‌های چرمی و روکش چوبی فرمان همراه با گرم‌کن استفاده شده بود که برای آب و هوای سرد بسیار به کار می‌آید.

تنها شکایتی که می‌توان از کابین LS460 داشت، سیستم کنترل هوای داخل آن است. استفاده از آن آنقدر پیچیده است که احتمالاً صاحبان خودرو باید صفحات بسیاری را از راهنمای LS460 برای کار با این سیستم، مرور کنند. طراحی این سیستم که «نگهبان آب و هوا» نامیده می‌شود، احتمالاً برای مهندسان لکسس وقت بسیاری را گرفته است. سرعت پنکه سیستم کاملاً با دما تنظیم می‌شود و در نتیجه شما نمی‌توانید شرایط آن را به دلخواه تنظیم کنید. این سیستم برای یک کاربر معمولی، نیاز به ساده‌سازی‌هایی خواهد داشت.

اگر می‌خواهید که LS460 سدانی که خریده‌اید، کاملاً شبیه به یک خودرو لوکس لکسسی شود، می‌بایست از آپشن سیستم تعلیق متغیر بادی منطبق‌شونده (AVAS) استفاده کنید که به خودروی تست، مبلغ ۲۱۲۰ دلار اضافه کرده است. این پکیج شامل تعلیق بادی، سیستم فرمان متغیر منطبق بر دنده و پنج حالت دینامیک برای رانندگی، از حالت اکو تا اسپورت پلاس است. سیستم تعلیق بادی حالت لوکس فوق‌العاده‌ای برای خودرو ایجاد می‌کند که حتی پس از عبور از جاده‌های آسفالته و رسیدن به مسیرهای خاکی، همین حس توسط راننده تجربه می‌شود.

این سیستم تعلیق در LS460 تنها منجر به ایجاد یک تجربه رانندگی فوق‌العاده با یک سدان لوکس نشده، بلکه منجر به سکوتی بی‌نظیر و آرامش‌بخش در داخل کابین نیز شده است. همچنین، پیشرفت‌های صورت گرفته در کم‌کردن صدای خارجی و کاهش نویز حاصل از باد و سطح جاده، در این موضوع بی‌تأثیر نبوده‌اند. به منظور کاهش نویز حاصل از باد و بهبود پایداری آیرودینامیکی، لکسس بال‌های کوچکی در ستون‌های جلویی خودرو اضافه کرده است.

لکسس LS460 AWD مدل ۲۰۲۴ با قیمت ۷۵۰۸۵ دلار از یک موتور ۴/۶ لیتری V8 استفاده می‌کند که قدرتی برابر ۳۶۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و ۴۷۰/۴۷ نیوتن‌متر گشتاور خروجی آن است. در مدل‌های که از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ استفاده می‌کنند، قدرت خروجی، ۲۶ اسب‌بخار کاهش یافته است. مدل دارای دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، اندکی کُندتر و سنگین‌تر است. استفاده از این سیستم دیفرانسیل، سبب می‌شود که وزن خودرو حدود ۱۹۰ کیلوگرم افزایش یابد. موتور V8 به کار رفته در LS460، با یک سیستم گیربکس ۸ دنده اتوماتیک همراه است.

وقتی پای خود را روی پدال گاز نگه می‌دارید، ساکت و آرامش‌بخش بودن کابین لکسس LS460 اندکی زیر سؤال می‌رود. البته در مقایسه با سدان‌های لوکس اروپایی، نمی‌توان به لکسس خُرده گرفت. بسیاری از خودروهای رقیب لوکس در این کلاس و بازه قیمتی قدرت و شتاب بیشتری از موتورهای V8 خود دریافت می‌کنند.

در هر حال، اگر به دنبال یک سدان لوکس اسپورت میباشید، LS460 به هیچ‌وجه شما را کاملاً راضی نخواهد کرد. استفاده از سیستم تعلیق راحت و آرام در این خودرو سبب شده تا این خودرو با آرامش بیشتری مسیرها و پیچ‌ها را طی کند. ولی اگر به دنبال یک سواری راحت و لوکس میباشید، این خودرو کاملاً با نیازهای شما تناسب دارد. یک سدان لوکس و سطح بالا که می‌تواند نگاه بسیاری را به سمت خود جلب کند.


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.