لکسس LF-LC Blue

 خودرو مفهومی لکسس LF-LC هیبرید برای نخستین بار اوایل سال جاری میلادی و در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی شد. اخیرا نیز لکسس نمونه به روز رسانی شده این خودرو را در استرالیا معرفی کرده که بزرگترین تغییر در طراحی بیرونی آن، استفاده از رنگ آبی “اُپال” بوده است. به گفته لکسس، این رنگ با الهام از سنگ‌های قیمتی اُپال که در مناطق دور افتاده استرالیا یافت می شوند، تولید شده است.

تا پیش از این، لکسس تنها به استفاده از موتور هیبریدی در خودروLF-LC  اشاره کرده بود، اما به همراه عرضه مدل جدید که پسوند آبی (Blue) را نیز یدک می کشد، اطلاعات جدیدی درباره آن منتشر شده است. سامانه پیشرفته “لکسس هیبرید درایو” از یک موتور دورانی اَتکینسون که به باتری‌هایی پیشرفته با ظرفیت بالای انرژی متصل است، بهره می برد.

این باتری‌ها در مقایسه با نمونه‌هایی که اکنون در خودروهای هیبریدی لکسس استفاده می شوند، کوچکتر بوده، اما از تولید انرژی بالاتری برخوردار هستند. در مجموع، موتور خودرو مفهومی LF-LC Blue قادر به تولید ۵۰۰ اسب بخار نیرو است. مقام‌های لکسس معتقدند این خودرو پیش نمایشی از خودروهای اسپرت آینده است.

به گفته “تونی کرامب” رئیس شعبه لکسس استرالیا، نام این شرکت سالها با ویژگی‌هایی مانند کیفیت بالای ساخت، راحتی و اطمینان مترادف بوده و با عرضه LF-LC، قدرت طراحی و اعتبار فناوری خود را بیش از پیش به رخ رقبا کشیده است.

در طراحی جلو، خط مشی جدید لکسس با جلو پنجره چند وجهی که بخشی از سپر را نیز به خود اختصاص داده خودنمایی می کند. شکل مثلثی کاسه چراغ ها در کنار خطوط قدرتمند روی کاپوت و استفاده از زاویه‌های تیز، چهره‌ای خشن بهLF-LC  بخشیده است. عقب خودرو نیز از طراحی پویا و هماهنگ با قسمت جلو برخوردار بوده و به همراه اگزوزهای دوبل، بر زیبایی‌های آن افزوده‌اند.

 

 

زیست نیوز


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.