برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی خرداد نباید به همین یک دوره محدود شود

۰۷خردادماه،

شهرام کرمی:امیدوارم برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی خرداد تنها به همین یک دوره محدود نشود و در سال های آتی نیز شاهد برگزاری این جشنواره باشیم چرا که تداوم برگزاری آن می تواند به جریانی تاثیر گذار تبدیل شود.

 به گزارش هنرآنلاین،شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: امیدوارم برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی خرداد تنها به همین یک دوره محدود نشود و در سال های آتی نیز شاهد برگزاری این جشنواره باشیم چرا که تداوم برگزاری آن می تواند به جریانی تاثیر گذار تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اولین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد از دو جهت حائز اهمیت است، گفت: نکته اول اینکه باید بگویم بسیار خوشحالم که این جشنواره با حضور مخاطبان مردمی کار خود را آغاز کرده و قرار است در شکل تئاتر خیابانی که رسما برای مردم است برگزار شود.

کرمی با بیان اینکه تئاتر خیابانی نیاز به سالن ندارد و تشکیل و حمایت از گروه ها به نسبت اجراهای صحنه ای آسان تر است، اظهار کرد: همچنین استفاده از ژانر تئاتر خیابانی نشان دهنده این است که تئاتر خیابانی ما از رونق خاصی برخوردار است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در ادامه خاطرنشان کرد: دومین نکته هم بر می گردد به برگزاری چنین جشنواره موضوعی که به ماجرای قیام خونین ۱۵ خرداد می پردازد و برای معرفی این موضوع از هنر و آن هم در ژانر تئاتر خیابانی بهره گرفته شده است، به نظرم برای گسترش این مضامین که در کشورمان دارای اهمیت است انتخاب چنین راهی برای معرفی و یادآوری آن بسیار خوب و مثبت است.

وی همچنین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد را آغازگر یک جریان تازه در تئاتر کشور دانست و افزود: زمانی که می خواهیم اتفاق و یا جریانی را به وجود آوریم برای تاثیر گذاری آن باید به آن جریان تداوم بخشیم بنابراین امیدوارم که برگزاری این جشنواره در سال های آتی نیز ادامه یابد و از هم اکنون برای دوره بعدی جشنواره برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد.

گفتنی است، اولین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد ۱۱ الی ۱۵ خرداد ماه به دبیری سیداحسان قاضی‌زاده در استان تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.