برگزاری رالی خودروهای کلاسیک در مسیر استانهای تهران، البرز، گیلان و مازندران

۰۲خردادماه،

مجله ماشین- اولین دوره مسابقه رالی خودروهای کلاسیک در مسیر تهران ، ماندران وگیلان روز چهارشنبه ساعت ۹ صبح هدف ترویج فرهنگ رانندگی صحیح است از محل پیست اتومبیلرانی آغاز گردید . رییس کمیته‌ خودروهای کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، گفت: هدف از برگزاری این رالی در کنار هم بودن و ترویج فرهنگ رانندگی به شکل صحیح است.
رامین صالح‌خو، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در این دوره از رالی خودروهای کلاسیک در ایران حدود ۶۵ خودروی قدیمی از شرکت‌های مختلف حضور دارند. قدیمی‌ترین خودروی حاضر در این رالی ساخت ۱۹۵۴ و تازهترین خودرو مربوط به سال ۱۹۸۸ است. خودروی کلاسیک تعریف خاصی دارد و آن این است که خودرویی که بالای ۲۵ سال از زمان مشخص شده برای از رده خارج شدن آن قبل باشد.


به گزارش خبرنگار مجله ماشین  این رالی  روز چهارشنبه در تهران آغاز شد و قرار است شرکت کنندگان مسیر را تا استان مازندران طی کنند و دو شب در رامسر اقامت خواهند داشت. روز اول در رامسر ادامه رالی برگزار خواهد شد و در روز دوم یک تور علمی تفریحی مشترک با خودروهای کلاسیک برگزار می‌کنیم. در روز آخر هم شرکت کنندگان به تهران باز می گردند و روز جمعه سوم خرداد ماه با ورود به ورزشگاه آزادی این رالی به اتمام می‌رسد.


رییس کمیته‌ خودروهای کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، با اشاره به این که یک ناظر خارجی هم این رالی را نظارت خواهد کرد، یادآور شد: “کلاوس مولر” از آلمان که از رانندگان قدیمی و سرشناس رالی‌های کلاسیک است به همراه خانواده‌اش در ایران حضور دارد و این رالی را از نزدیک دنبال می‌کند.
وی به حضور یک راننده خارجی در رالی تهران اشاره کرد و یادآور شد: “دانیل برنبک” رییس اتاق بازرگانی ایران و آلمان هم پای ثابت رالی ماشین‌های کلاسیک است و همیشه با خودروی بنز خود شرکت می‌کند.
 صالح‌خو در پاسخ به این سوال که خودروی برنده و قهرمان در این رالی به چه شکلی مشخص خواهد شد، گفت: درست است این رقابت‌ها یک رالی است، اما مسابقه سرعت نیست. در چنین رالی‌هایی از طریق tsd (زمان، سرعت و مسافت) می‌توان تیم برتر را مشخص کرد. یعنی تیم‌ها طبق سرعت‌های مجاز، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و به دور از هر گونه حرکات خطرساز مسیری را طی می‌کنند و تیم‌های داوری زمان‌های آنها را ثبت کرده و در نهایت پس از کنترل آنها، اعلام می‌کنند کدام تیم در بهترین زمان و با رعایت تمام مسائل به خط پایان رسیده است.

پایان خبر/

تاریخ ارسال: ۱ خرداد

ساعت ارسال : ۱۶:۳۰


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.