برگزاری مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان غیرایرانی در تیر ماه

۲۶خردادماه،

مراسم نکوداشت دانش‌آموختگی دانشجویان غیرایرانی ۱۲ تیرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی بذرافشان معاون سازمان دانشجویان وزارت علوم در نشست خبری با اعلام این خبر، افزود: ۱۷۶ نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی وزارت علوم از ۱۷ دانشگاه کشور و از ۲۰ کشور خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر خواهند شد.

وی با اشاره به مقاطع تحصیلی این دانشجویان، گفت: از تعداد مذکور ۹۸ نفر در دوره کارشناسی، ۶۱ نفر در دوره کارشناسی ارشد و ۱۷ نفر در دوره دکتری فارغ‌آلتحصیل شده‌اند.

بذرافشان با بیان اینکه این نکوداشت در سال‌های قبل به صورت مشترک با وزارت بهداشت برگزار می‌شد، تصریح کرد: امسال در این برنامه فقط دانشجویان و زارت علوم حضور خواهند داشت که از تعداد اعلام شده ۱۱۸ نفر را دانشجویان پسر و ۵۸ نفر را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به کشورهای محل زندگی این دانشجویان، گفت: دانشجویان غیر ایرانی از کشورهایی همچون اندونزی، سنگال، کره، ژاپن، هند، مالزی، بوسنی، قرقیزستان، پاکستان، ویتنام و … در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند.

وی تاکید کرد: دانشجویان غیرایرانی در همه رشته‌هایی که دانشجویان ایرانی تحصیل می‌کنند، امکان پذیرش و تحصیل را دارند.

معاون سازمان دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه ششمین جشنواره فرهنگی ملل نیز در همین زمان به مدت سه روز در کنار این برنامه برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان غیرایرانی علاقمندند که فرهنگ ملل خود را به نمایش بگذارند، به همین سبب غرفه‌هایی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.