برگزاری ۲۹ اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی‌واجتماعی کلانشهرها

۰۸م آذر ،

Multimedia_pics_1386_2_Social_170.jpg

رییس مجمع مشورتی کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی و زیست شهری کلانشهرها و مراکز استانها از برگزاری بیست و نهمین اجلاس این مجمع در روز پنجشنبه ۹ آذر ماه سال جاری در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، مرتضی طلایی با اعلام این خبر، از حضور در شهر کرمانشاه با مردمانی دلیر و ولایت‌مدار ابراز خوشحالی کرد و گفت: دو طرح در دستور کار داریم. اما اولویت ما در این اجلاس حول فرمایشات و طرح بیست سئوال مهم فرهنگی اجتماعی مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی افزود: همچنین بیست و دومین مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای کلانشهرها و مراکز استان ها نیز روز جمعه ۱۰ آذر ماه در کرمانشاه برگزار می گردد.

طلایی در ادامه با تاکید بر اینکه فرهنگ ما باید پیشگام و پیشتاز باشد و فرهنگ ایرانی – اسلامی می تواند در صورت خودباوری و اعتماد به نفس در دنیا به عنوان الگوی مناسبی مطرح شود، عنوان کرد: امروزه از فرهنگی سخن می گوییم که برخواسته از فرهنگ دینی و اهل بیت(ع) است. بنابراین به دنبال چنین فرهنگی هستیم و در این راستا باید قرآن را در زندگی کاربردی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به هجمه های مختلفی که علیه ایران شکل گرفته است برای مقابله با این تهاجم های فرهنگی باید برنامه ریزی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: طرح اوقات فراغت و توسعه تفریحات ورزشی در حوزه شهروندی در تهران اجرایی شده است و طرح های مختلف دیگر نیز در راستای فرهنگ سازی مناسب تاکنون به اجرا در آمده است.

طلایی در ادامه به برگزاری مجموعه جشنواره های فرهنگی ، هنری و آیینی شهر با رویکرد شهروند، محله، سرمایه اجتماعی و هویت شهری با نام اختصاری(شمسه) در تهران خبر داد و افزود: ویژگی این طرح نیز تاکید بر محله محوری است.

وی افزود: این طرح مبتنی بر چهار اصل آگاهی، اعتماد ارتباط و مشارکت میان شهر، شهروندان و مدیریت شهری است.

طلایی اظهار امیدواری کرد که سایر کلانشهرها نیز با توجه به دستاوردهای مطلوب شمسه ، مطلوب است این طرح را به اجرا درآورند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.