تشکیل گروه‌ تماس بین‌المجالس‌ اکو برای هماهنگی آرا در مجامع بین‌المللی

۲۴ام بهمن ،

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه لاریجانی در نشست شورای اجرایی مجمع مجالس کشورهای عضو اکو پیشنهاداتی ارائه کرد، گفت: این پیشنهاد به تایید اعضا رسید و بر اساس آن گروه تماس پارلمانی در جهت هماهنگی آرا این کشورها در مجامع بین‌المللی ایجاد خواهد شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران مهدی سنایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح نشست شورای اجرایی مجمع مجالس عضو کشورهای اکو در حاشیه برگزاری این اجلاس در اسلام‌آباد با بیان اینکه مجمع مجالس اکو از سه بخش دبیرخانه، شورای اجرایی و مجمع عمومی تشکیل می‌شود، گفت: در اولین روز برگزاری اجلاس مجالس اکو منشور این مجمع امضا  و سپس شورای اجرایی مجمع در سطح روسای مجالس کشورها تشکیل جلسه شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست دیروز شورای اجرایی مقرر شد که سالانه اجلاس عمومی این مجمع تشکیل شود، که بر اساس اساسنامه سال آینده باید این مجمع در کشور افغانستان تشکیل شود.

سنایی افزود: رئیس مجلس ایران در این نشست پیشنهاداتی ارائه کرد که به تایید اعضا رسید و بر اساس آن گروه تماس پارلمانی در جهت هماهنگی آرا این کشورها در مجامع بین‌المللی ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: در این نشست همچنین به پیشنهاد ایران، محکومیت تروریسم در دستور کار اجلاس قرار گرفت و بر تقویت همکاری فرهنگی تاکید شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: در جلسه شورای اجرایی مجمع مجالس عضو اکو، لاریجانی همچنین پیشنهاد ایجاد کمیته‌هایی در پارلمان کشورهای عضو اکو در راستای نزدیک کردن مقررات تجاری اعضای اکو را ارائه داده است، همچنین در حوزه‌های حمل و نقل و انرژی نیز کمیته‌هایی در مجالس کشورهای عضو اکو تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.