بزرگترین جشنواره قرآنی در وزارت بهداشت برگزار می شود

۱۳م اسفند ،

هجدهمین جشنواره قرآن دانشجویان و هفدهمین جشنواره قرآن اساتید و کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی با حضور بیش از ۱۳ هزار نفر تابستان سال ۹۲ برگزار می شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ حسین همتی، سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر گفت: یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی کشور در ۵۲ دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مرکزی وزارت بهداشت در حال رقم خوردن است که شرکت این تعداد علاقمند در یک دستگاه بی نظیر و یا کم نظیر است.

حسین همتی با اشاره به حضور ۱۳هزار نفر در جشنواره سال قبل افزود: هر چند امسال کمی با تاخیر جشنواره کلید خورد ولی به همت علاقمندان به فعالیتهای قرآنی در سطح وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور شاهد پرشور و بیش از پیش شرکت کنندگان خواهیم بود.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اعلام اینکه در هفته های آینده تکلیف میزبان جشنواره نیز مشخص خواهد شد گفت: گزینه های خوبی اعلام آمادگی برای میزبانی این دوره از جشنواره کرده اند که امیدواریم بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

وی با اشاره به پتانسیل بالای فعالیتهای قرآنی در وزارت بهداشت و دانشگاههای تابعه گفت: ما هر یک از دانشگاههای علوم پزشکی را یک قطب قرآنی در سطح کشور می دانیم و برآنیم تا با تقویت ارتباط دستگاهی از توانمندی های دانشگاههای علوم پزشکی برای جریان سازی فعالیتهای قرآنی در سطح استانها و شهرستانها بیش از پیش استفاده نماییم.

همتی با اشاره به برگزاری کرسی های تلاوت در سطح دانشگاههای علوم پزشکی گفت: هفته قبل در دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرسی تلاوت با حضور قاریان بین المللی، ملی و استانی برگزار شد که واقعا از برگزارکنندگان جای تقدیر و تشکر دارد و شایسته است این کرسی با این کیفیت برای کل استان برگزار شود.

 وی افزود: البته به نظر ما باید هر چه سریعتر آیین نامه کرسی های تلاوت تدوین و به دانشگاهها ابلاغ شود تا بتوانیم بهره های بیشتری از این فضا ببریم.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: وقتی در کرسی تلاوت یک رئیس بیمارستان که خود استاد متخصص و برجسته دانشگاه نیز می باشد با صدای بسیار زیبا آیات روح بخش قرآن را تلاوت می نماید، بسیار تاثیر شگرفی بر مخاطب جوان که خود دانشجوی ایشان است می گذارد و ما به دنبال رسیدن به چنین فضایی هستیم.

وی کرسی تلاوت را کرسی تدبر، تعمق و اندیشه دانست و افزود: استماع کلام وحی، انسان را به تدبر و تعمق وا می دارد و به همین جهت در کلام الله و سخنان معصومین علیهم السلام بر استماع آیات الهی تاکید شده است.

همتی با تاکید بر این نکته که بارها اعلام کرده ام دانشجویان گروه پزشکی موحدترین دانشجویانند، افزود: دانشجوی گروه پزشکی و پیراپزشکی قدرت الهی را با گوشت و خون و پوست خود لمس کرده است و به همین جهت ارتباط عمیقتر و دقیقتری با آموزه های وحیانی برقرار می کند.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت بر لزوم برنامه ریزی دقیق و اصولی برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز توسعه فرهنگ قرانی تاکید کرد و گفت: ما خود را موظف به اجرای تک تک بندهای سند می دانیم و به وظایف خود با قدرت عمل می کنیم.

وی با اشاره به پیشتاز بودن وزارت بهداشت در عرصه امور قرآنی و تاکیدهای مکرر مسئولین و مخاطبین در این زمینه گفت: تمام سعی و تلاش ما این است که وزارت بهداشت در رسیدن به اهداف سند توسعه فرهنگ قرآنی همچنان پیشگام باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.